Translate

Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

"κύριοι" της κυβέρνησης Να από Που θα Βρείτε λεφτά για τους Αγρότες

 



Από Μπογιόπουλος Νίκος
19 ώρ. ·

Από μια (και μόνο μια) εφάπαξ φορολογία της τάξης του 10% στην κερδοφορία των τραπεζών της τελευταίας 4ετίας θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί ο πρωτογενής τομέας με πάνω από 1,5 δις.
------------------------------------------------------------------------
Ως γνωστόν για τους αγρότες «λεφτά δεν υπάρχουν».
Ούτε για τους μισθωτούς. Ούτε για τους συνταξιούχους.
Φαίνεται, όμως, ότι λεφτά (για κάποιους) υπάρχουν.
Ας δούμε τα στοιχεία.

.
Πλεόνασμα (άλλως πως και «ματωμένο»)
-----------------------------------------------
10,248 δις στο 10μηνο του 2025, δηλαδή 367 εκατομμύρια περισσότερα κι από τα 9,881 δις που είχαν προϋπολογίσει .
Η εκτίμηση είναι ότι θα κλείσει πάνω από τα 11,4 δις του 2024. Αυτά, τα πλεονάσματα (που είναι πάνω κι από εκείνα που είχαν προυπολογίσει ότι θα βουτήξουν) τα πληρώνουν και οι αγρότες. Αλλά λεφτά (για τους αγρότες) δεν υπάρχουν.
.
Τράπεζες
-----------
2025 (9μηνο): Καθαρά κέρδη 3,5 δις με εκτίμηση ότι θα ξεπεράσουν τα 4,7 δις στο δωδεκάμηνο.
2024: Καθαρά κέρδη 4,5 δις, αύξηση 23% σε σχέση με το 2023.
2023: Καθαρά κέρδη 3,65 δις.
2022: Καθαρά κέρδη 3,7 δις.
Μέσα στο 2025 μόνο τα καθαρά επιτοκιακά έσοδα των τραπεζών θα ξεπεράσουν τα 6,1 δις
Αυτές, οι τράπεζες, που ο ελληνικός λαός (και οι αγρότες) τις έχει ανακεφαλαιοποιήσει 3 και 4 φορές, έχουν καθεστώς «αναβαλλόμενου φόρου». Σε μετάφραση: Δεν πληρώνουν φόρους! Από μια και μόνο εφάπαξ φορολογία της τάξης του 10% στην κερδοφορία τους της τελευταίας 4ετίας θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί ο πρωτογενής τομέας με πάνω από 1,5 δις. Λοιπόν, λεφτά υπάρχουν;
.
Εισηγμένες στο Χρηματιστήριο
-----------------------------------
2025 (6μηνο): Οι 128 εισηγμένες εταιρείες εμφάνισαν στο α’ 6μηνο του 2025 καθαρή κερδοφορία 5,759 δις. Η εκτίμηση κάνει λόγο για καθαρά κέρδη πάνω από 11 δις μέσα στο 2025.
2024: Καθαρά κέρδη 11,3 δις
Στην Ελλάδα του Μητσοτάκη, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, στο όνομα της κρίσης των τραπεζών και των κηφήνων, μέσα σε ένα βράδυ κόπηκαν (όχι από το περίσσευμα αλλά από το υστέρημα μισθωτών και συνταξιούχων) οι μισθοί και οι συντάξεις. Και παραμένουν λεηλατημένοι επί 15 ολόκληρα χρόνια. Τώρα, σε συνθήκες συνεχούς κοινωνικής κρίσης, αν αυτοί που κυβερνούν επέβαλαν μια έκτακτη φορολογία της τάξης μόλις του 10% όχι στο υστέρημα αλλά στο λουκούλειο περίσσευμα των μπουκωμένων του Χρηματιστηρίου, για δυο μόλις χρονιές θα αντλούνταν πάνω από 2 δις. Λοιπόν, λεφτά υπάρχουν;
.
Διυλιστήρια
--------------
2018-2023: Οι Hellenic Energy και Μοτορ Οιλ είχαν την περίοδο αυτή καθαρά αποτελέσματα ύψους 4,229 δις.
2024-2025: Τα προσωρινά στοιχεία κάνουν λόγο για αποτελέσματα άνω των 1,5 δις.
.
Σούπερ Μάρκετ
------------------
2024: Ο συνολικός τζίρος ξεπέρασε τα 13 δις ευρώ
2025 (10μηνο): Στα 13,4 δις ο τζίρος, αυξημένος κατά 920 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024
Αυτά δεν συμβαίνουν λόγω αυξημένων πωλήσεων, συμβαίνουν λόγω ακρίβειας και κερδοσκοπίας από την οποία οι πολλοί βλέπουν οι μισθοί και οι συντάξεις τους να τελειώνουν την τρίτη βδομάδα του μήνα, και οι λίγοι βλέπουν τα θησαυροφυλάκιά τους να γεμίζουν.
.
Εξοπλιστικές δαπάνες
-------------------------
2024: Οι αμυντικές δαπάνες ανήλθαν στα 7,2 δις ευρώ.
2025: Στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2025 προβλέπονται 6,13 δις ευρώ σε αμυντικές δαπάνες
2026: Στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2026 προβλέπονται 7 δις ευρώ σε αμυντικές δαπάνες
2025-2036: 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα ύψους 28 δις.
Να, λοιπόν, που για κάποιες «δουλειές» λεφτά υπάρχουν.
.
Φαρμακοβιομήχανοι
------------------------
Η κυβέρνηση τους δίνει 50 εκατομμύρια για κάλυψη κόστους καινοτόμων φαρμάκων. Η ίδια κυβέρνηση, όμως, δεν δύναται να προχωρήσει σε κάλυψη κόστους παραγωγής όταν πρόκειται για τους αγρότες.
.
Εφοπλιστές
-------------
Η κυβέρνηση (δίπλα στην εθελοντική «φορολόγηση» και στις δεκάδες φοροαπαλλαγές προς την… αναξιοπαθούσα τάξη των εφοπλιστών ) τους δίνει και ακόμα 300 εκατομμύρια για ενίσχυση, λέει, της επενδυτικής τους δαπάνης για την «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοίας. Η ίδια κυβέρνηση, όμως, δεν δύναται να προχωρήσει σε ενισχύσεις όταν πρόκειται για τους αγρότες.
.
Βιομήχανοι
-------------
Η κυβέρνηση τους δίνει 200 εκατομμύρια για ενίσχυση, λέει, των ενεργοβόρων βιομηχανιών. Η ίδια κυβέρνηση, όμως, δεν… δύναται να ικανοποιήσει το αίτημα των αγροτών για φθηνότερο ρεύμα για τις καλλιέργειές τους.
.
Α, ναι: Λεφτά υπάρχουν και για δανειστές. Και τοκογλύφους.
Η κυβέρνηση φρόντισε πριν από λίγες μέρες να προπληρώσει δάνεια του πρώτου Μνημονίου, ύψους 5,3 δις, που έληγαν από το 2033 μέχρι το 2041... Βλέπετε άμα είσαι “άριστος” κι άμα έχεις και υπουργό Οικονομικών κοτζάμ πρόεδρο του Eurogroup, μπορεί στην Ελλάδα να μην ξέρεις τίποτα για τους “Γκρούεζες” του ΟΠΕΚΕΠΕ, φροντίζεις, όμως, να γνωρίζεις επακριβώς τα “θέλω” των δανειστών και να είσαι τύπος και υπογραμμός απέναντι σε διεθνείς τοκογλύφους.
.
Το θέμα, επομένως, δεν είναι μόνο το αν υπάρχουν και πόσα λεφτά υπάρχουν. Το θέμα είναι τα λεφτά που υπάρχουν αφενός από που υπάρχουν και ποιοί τα παράγουν και αφετέρου εκείνοι που κυβερνούν από ποιούς τα παίρνουν και σε ποιούς τα δίνουν.
https://www.imerodromos.gr/lefta-gia-oligarches-yparchoyn/


Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

«Όχι με λόγια, μ' έργα τ' Άδικο πολέμα! Κι όχι μονάχος! Με τα πλήθη συνταιριάσου»!#Βάρναλης

 


«Όχι με λόγια, μ' έργα τ' Άδικο πολέμα!
Κι όχι μονάχος!
Με τα πλήθη συνταιριάσου!»
«Δεν είμ' εγώ σπορά της Tύχης,ο πλαστουργός της νιας ζωής.
Eγώ 'μαι τέκνο της Aνάγκης Kι ώριμο τέκνο της Oργής...»
Όλα εδώ χάμου ψεύτικα.
Δε σ’ έζησα, ονειρεύτηκα,μαύρη ζωή, όλη πίκρα.
Μα θα χαρώ σε, λευτεριά,αιώνια αλήθεια κι ομορφιά,σαν θα περάσω αντίκρα.....
Κωστας Βάρναλης
Εφυγε απο την ζωή στις 16 Δεκεμβρίου 1974
..................
«Ἢ ποίηση τοῦ Βάρναλη, γράφει ὁ Μενέλαος Λουντέμης, δὲ μύριζε ποτὲ γάλα.
Μύριζε ἀπὸ τὴν ἀρχὴ μπαροῦτι· κατέβηκε δηλαδὴ στὸ στίβο χωρὶς πάρα πολλὰ γυμνάσματα καὶ δοκιμὲς καὶ περιπλανήσεις στοὺς λειμῶνες τῶν ἀσφόδελων
. Μ᾿ ἄλλα λόγια, χωρὶς αὐτὲς τὶς πεισιθάνατες κραυγὲς ποὺ ἔβγαζαν ὅλοι οἱ λυρικοί του καιροῦ του.
Ὄχι.Ἡ Ποίηση τοῦ Βάρναλη ἦταν ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἀρσενική,
λάσια,μιὰ βολίδα ποὔπεσε μὲς στὰ στεκούμενα νερὰ τοῦ μελίπηχτου λυρισμοῦ».
Κλείνουν φέτος 50 χρόνια από τον θάνατο του σπουδαίου κομμουνιστή ποιητή Κώστα Βάρναλη.
.
Γεννημένος στον Πύργο (Μπουργκάς) της Βουλγαρίας το 1884, ο Βάρναλης (το επίθετό του δηλώνει καταγωγή από την Βάρνα, στην οποία κατοικούσαν πολλοί Έλληνες) βιώνει ως έφηβος varnalis τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897, ο οποίος αναμφίβολα τον σημάδεψε.
Το 1898 τελείωσε το Ελληνικό Σχολείο, ενώ στη συνέχεια ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει Φιλολογία, όπου και πήρε μέρος στη διαμάχη για το Γλωσσικό Ζήτημα ως υποστηρικτής του δημοτικιστικού κινήματος.
Στα 1905 εκδίδει την πρώτη του ποιητική συλλογή «Κηρήθρες». Το 1907 συμμετείχε στην ίδρυση του περιοδικού «Ηγησώ», ενώ το 1908 πήρε το πτυχίο του από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και άρχισε να εργάζεται στην εκπαίδευση.
Διετέλεσε για πολλά χρόνια καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, ενώ εργάστηκε για βιοποριστικούς λόγους και ως δημοσιογράφος.
Από το 1910 άρχισε να ασχολείται με τη λογοτεχνική μετάφραση. Μετά τον δεύτερο Βαλκανικό Πόλεμο, στον οποίο πήρε μέρος, φοίτησε στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαίδευσης του Δημήτρη Γληνού.
Το 1918 γράφει το ποίημα «Στυλίτης», το οποίο δε δημοσίευσε.
Πρόκειται για ένα ποίημα-σταθμό στην πορεία του Βάρναλη, καθώς φορτισμένο από τις συνέπειες του άδικου και ιμπεριαλιστικού Α' Παγκοσμίου Πολέμου και επηρεασμένο από την τεράστια ακτινοβολία της Οκτωβριανής Επανάστασης στη Ρωσία, αποτυπώνει τη «μετάβαση» του Βάρναλη από τον αισθησιασμό, τον λυρισμό και την αρχαιολατρία που χαρακτηρίζουν τα πρώιμα έργα του, στην ταξικά προσανατολισμένη «επαναστατική» του περίοδο:
«Τα θύματα χιλιάδες των πολέμων κάτου σέπονται με της πείνας, της σκλαβιάς αντάμα, με της αρρώστιας, του δαρμού - δόξα θανάτου!»
Και στη συνέχεια:
«Όχι με λόγια, μ' έργα τ' Άδικο πολέμα! Κι όχι μονάχος! Με τα πλήθη συνταιριάσου!
Τ' άδικο μ' αίμα θρέφεται! Πνίξε το με αίμα.
Κι άμα θα σπάσουν οι αλυσίδες τ' αδερφού, η λευτεριά η δικιά του θα 'ναι λευτεριά σου, κι ανάγκη πια δε θα 'χεις κανενός Θεού.»
Το προανάκρουσμα της επαναστατικής ποίησης του Βάρναλη που ξεκίνησε με τον «Στυλίτη», ολοκληρώθηκε το διάστημα 1919-1921, όπου, κατά τη διαμονή του στο Παρίσι, συντελείται μια βαθιά αλλαγή στη σκέψη και τη συνείδησή του, καθώς έρχεται σε επαφή με τις μαρξιστικές ιδέες, με τον διαλεκτικό και τον ιστορικό υλισμό.
Το 1919 δημοσιεύει τον «Προσκυνητή», χαρακτηριστικό ποίημα της ιδεολογικής και πολιτικής μεταστροφής του. Ακολουθεί την επόμενη δεκαετία (1922-1933) η πιο παραγωγική περίοδος στο έργο του Βάρναλη.
Ξεκινώντας με ένα από τα σημαντικότερα έργα -ίσως και το σημαντικότερο- στη λογοτεχνική του πορεία, δημοσιεύει το 1922, με το ψευδώνυμο Δήμος Τανάλιας «Tο Φως Που Καίει», ίσως το πρώτο «στρατευμένο» έργο στα νεοελληνικά γράμματα και από τα σημαντικότερα της επαναστατικής λογοτεχνίας.
«Με αυτό εκφράζει ο ποιητής τον πόνο, την οργή και την απόφαση των καταπιεσμένων να τερματίσουν το καθεστώς της εκμετάλλευσης και να χτίσουν τη νέα κοινωνία της δουλειάς, της ειρήνης, της φιλίας και της αδελφότητας των λαών, ιδανικό που πραγματώνεται μέσα στην κάθε χωριστή πατρίδα από το λαό της χώρας, ανάλογα με τις παραδόσεις, τις ανάγκες και την πραγματικότητα της καθεμιάς.»
Χαρακτηριστικός είναι ο επίλογος του έργου με το ποίημα «Οδηγητής»:
«Δεν είμ' εγώ σπορά της Tύχης,
O πλαστουργός της νιας ζωής.
Eγώ 'μαι τέκνο της Aνάγκης
Kι ώριμο τέκνο της Oργής...»
Για το έργο αυτό ο Βάρναλης υπέστη διώξεις και απολύθηκε από την Παιδαγωγική Ακαδημία, με αφορμή και ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Εστία», η οποία δημοσίευσε ως παράδειγμα αντεθνικής δράσης των μεταρρυθμιστών παιδαγωγών ένα απόσπασμα από το συγκεκριμένο έργο.
Από «το Φως Που Καίει» και ύστερα, ο Βάρναλης, στρατευμένος στην υπόθεση του λαού και της εργατικής τάξης, αφοσιωμένος εργάτης της κομμουνιστικής υπόθεσης, έγραψε ποιήματα, πεζά και κριτικά έργα, έκανε μεταφράσεις πολλών αρχαίων έργων, πάντοτε από τη σκοπιά των φτωχών και των καταπιεσμένων, των «κολασμένων της γης».
Στα 1922 δημοσιεύει και το λυρικό ποίημα «Οι Μοιραίοι», από τα δημοφιλέστερα ποιήματα της νεοελληνικής ποίησης (ίσως και εξαιτίας της ιδιαίτερα επιτυχημένης μελοποίησής του από τον Μίκη Θεοδωράκη).
Το 1927 δημοσιεύει τους «Σκλάβους Πολιορκημένους», εμπνευσμένος από την επανάσταση του '21, τους οποίους αντιτάσσει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους» του Σολωμού:
«Χτες και σήμερα ίδια κι όμοια, χρόνια μπρος, χρόνια μετά...
Η ύπαρξή σου σε σκοτάδια όλο πηχτότερα βουτά. Τάχα η θέλησή σου λίγη, τάχα ο πόνος σου μεγάλος; Αχ, πού 'σαι, νιότη, που 'δειχνες, πως θα γινόμουν άλλος!»
Ο ίδιος ο Βάρναλης θα γράψει για τους «Σκλάβους Πολιορκημένους»: «Οι Σκλάβοι Πολιορκημένοι όπως κι ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική και το πρώτο σχεδίασμα της Αληθινής απολογίας του Σωκράτη, γραφτήκανε στη Γαλλία, ύστερ' απ' το πρώτο παγκόσμιο μακελειό.
Ο θάνατος κι η καταστροφή είχαν ξυπνήσει τις συνειδήσεις των λαών και σκορπίσει στους τέσσερις ανέμους τα ψέφτικα συνθήματα των ιμπεριαλιστών.
Οι Σκλάβοι Πολιορκημένοι είναι στην ουσία τους έργο αντιπολεμικό και αντιιδεαλιστικό.»
Από τα πεζά και κριτικά έργα του Βάρναλη ξεχωρίζουν
«Ο λαός των μουνούχων» (1923), «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» (1932) και «Ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική» (1925).
Το 1935 εξορίζεται μαζί με τον Γληνό και άλλους κομμουνιστές και προοδευτικούς δημοκράτες αγωνιστές στον Άη Στράτη, απ' όπου θα γράψει τον Οκτώβρη το ποίημα «Στην εξορία»: «Εξορία στο λαό, χέρια δεμένα,#για να ρθει ο Εξορισμένος απ' τα ξένα, να χωρίσει το Έθνος και να βάλει#τη μια μεριά να πολεμάει την άλλη.»
Θα πάρει μέρος στην Εθνική Αντίσταση σαν μέλος του ΕΑΜ λογοτεχνών, ενώ κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου θα παραμείνει πιστός στις ιδέες του και θα σταθεί στο πλευρό του επαναστατικού ΚΚΕ και του αδούλωτου ελληνικού λαού.
Το 1958 τιμήθηκε με το Βραβείο Ειρήνης Λένιν.
Το ερώτημα, βέβαια, είναι γιατί αυτός ο ποιητής με τους απλούς και λιτούς στίχους του, με τη δεικτική ειρωνεία και την αιχμηρή σάτιρά του, κατέκτησε μία τόσο σημαίνουσα θέση στο στερέωμα της παγκόσμιαw προοδευτικής λογοτεχνίας, ενώ το έργο του διατηρεί μέχρι και σήμερα τη ζωντάνια, την επαναστατικότητα και την επικαιρότητά του.
Ένας από τους βασικούς λόγους της «αντοχής» του βαρναλικού έργου σε πείσμα των καιρών, ειδικότερα ύστερα από τη δεύτερη περίοδο του έργου του, την περίοδο της ιδεολογικής και πολιτικής του μεταστροφής, είναι η διαρκής προσπάθειά του να «φανερώσει την αλήθεια» και να μεταδώσει την αλήθεια αυτή στον λαό.
Όπως γράφει και ο ίδιος στους τελευταίους του στίχους πριν πεθάνει, τον Οκτώβριο του 1974:
«Με πάθος την αλήθεια φανερώνω, μα ποιος μ' ακούει; Κάτι άγουρα παιδιά. Γυροκοιτάω, κανένας δε με ξέρει, όπως κι εγώ δεν ξέρω τον εαυτό μου. Πλήθος μεγάλοι στο Μουσείο της Τέχνης, αθάνατοι όλοι, λίγοι μόνο ζούνε.»
Ένας ακόμη λόγος για την ανθεκτικότητα της βαρναλικής γραφής μέσα στο πέρασμα των χρόνων είναι η πρωτοποριακή χρήση της αφηγηματικής γλώσσας:
Χαρακτηριστικά είναι και τα λόγια του Μενέλαου Λουντέμη:
«Η Ποίηση του Βάρναλη ήταν από την αρχή αρσενική, λάσια, μια βολίδα που 'πεσε μες στα στεκούμενα νερά του μελίπηχτου λυρισμού.»
Ο Βάρναλης, αμφισβητώντας όλες τις κυρίαρχες μέχρι τότε αισθητικές και λογοτεχνικές φόρμες, με τη χρήση λυρικών, συμβολιστικών, σατιρικών και δραματικών στοιχείων, αναζήτησε καινούριους τρόπους για να εκφράσει την ιστορική «ανάγκη» και «αλήθεια» και ταυτόχρονα αυτή η αλήθεια και ανάγκη να μπορεί να διαβαστεί από εκείνους «που στα χέρια τους αυτή θ' αποκτούσε δύναμη», από τους απόκληρους της κοινωνίας. Πρόκειται για μια σπουδαία προσπάθεια σύνδεσης της απλής λαϊκής καθημερινότητας με τον ποιητικό λόγο, του οράματος για μια καλύτερη κοινωνία με τα -μέχρι τον Βάρναλη- σύνθετα και περίπλοκα λογοτεχνικά σχήματα της εποχής.
Με μαστοριά και επινοητικότητα, κατάφερε να πετύχει αυτήn τη σύνδεση, κάνοντας την «αριστοκρατική» τέχνη της λογοτεχνίας προσιτή στα φτωχά λαϊκά στρώματα, στους αγράμματους εργάτες, στους αμόρφωτους λαϊκούς ανθρώπους, χωρίς ωστόσο να ξεφύγει εντελώς από τον λυρισμό που χαρακτήρισε τη λογοτεχνία της εποχής του.
Τέλος, ο λόγος για τη διαχρονικότητα του έργου του, είναι ότι ο Βάρναλης, στρατευμένος εργάτης στην υπόθεση της κοινωνικής απελευθέρωσης και της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, έγραψε για να απαντήσει στα πραγματικά προβλήματα του λαού.
Το έργο του πηγάζει από τον λαό, καταπιάνεται με τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των απλών λαϊκών ανθρώπων, για να επιστρέψει πάλι σ' αυτόν.
Ποίηση λαϊκή και κοινωνική, αιχμηρή και σατιρική, στρατευμένη και επαναστατική, αυτή είναι η ποίηση του Βάρναλη.
Επομένως, σε σχέση με το ερώτημα που ο ίδιος θέτει -και απαντάει- στο Σημειωματάριο Ι' του Αρχείου του για το
«Πώς θ' αποδειχθεί η ζωντανότητα ενός έργου;
Από το αν είναι χρήσιμο ή όχι», γίνεται φανερό ότι το έργο του Βάρναλη είναι όχι μόνο χρήσιμο, αλλά και απόλυτα αναγκαίο και επίκαιρο, ιδιαίτερα σήμερα, στους δύσκολους καιρούς της όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης και της νέας ιμπεριαλιστικής εφόρμησης ενάντια στους λαούς του κόσμου.

Η Αφρικανική "Εύα" είναι ο κοινός πρόγονος (MRCA) όλων των Ανθρώπων

 

Δεν θέλουμε να στεναχωρήσουμε τους απανταχού φασίστες, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια, όπως δείχνουν τα επιστημονικά δεδομένα, η λεγόμενη μιτοχονδριακή “Εύα” έζησε περίπου πριν από 200.000–300.000 χρόνια στην Αφρική.
Ω ναι! Από την Αφρική ξεκινήσαμε… 🙂

Ας εξηγήσουμε επιγραμματικά τι εννοούμε με τον όρο μιτοχονδριακή Εύα.

Έστω ότι έχουμε ένα κύτταρο. Μέσα στο κύτταρο υπάρχουν διάφορα οργανίδια. Ένα από αυτά ονομάζεται μιτοχόνδριο. Το μιτοχόνδριο έχει το δικό του γενετικό υλικό, το λεγόμενο μιτοχονδριακό DNA (mtDNA).

Οι γενετιστές έχουν βρει ότι το μιτοχονδριακό DNA έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδιαίτερα χρήσιμο για τη μελέτη της γενετικής συγγένειας μεταξύ ατόμων και ανθρώπινων πληθυσμών. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι μεταβιβάζεται σχεδόν αποκλειστικά από τη μητέρα και δεν ανασυνδυάζεται, δηλαδή αλλάζει πολύ λίγο από γενιά σε γενιά.

Έτσι, αν ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο, μπορούμε να εντοπίσουμε το μιτοχονδριακό DNA των προγόνων μας με μικρές μόνο διαφορές. Αυτές οι μικρές διαφορές είναι ανιχνεύσιμες και επιτρέπουν στους επιστήμονες να χαρτογραφήσουν τις σχέσεις συγγένειας ανάμεσα στους ανθρώπινους πληθυσμούς της Γης.

Με τέτοιες μελέτες και με τη βοήθεια στατιστικής ανάλυσης, οι γενετιστές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλα τα μιτοχονδριακά DNA των ανθρώπων που ζουν σήμερα μπορούν να εντοπιστούν σε μία κοινή γυναικεία πρόγονο, η οποία έζησε στην Αφρική πριν από περίπου 200.000–300.000 χρόνια.

Η γυναίκα αυτή ονομάστηκε συμβολικά “Εύα”. Αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν η μόνη γυναίκα της εποχής της. Υπήρχαν πολλές άλλες, αλλά οι μιτοχονδριακές τους γενετικές γραμμές δεν έφτασαν μέχρι σήμερα. Η δική της είναι η μόνη που επιβίωσε.

Με απλά λόγια: όλοι οι σύγχρονοι άνθρωποι μοιραζόμαστε μια κοινή μητρική καταγωγή από την Αφρική. Και αυτή είναι η κοινή μας ανθρώπινη ιστορία. 🙂

Πληροφορίες από Kalliopi Christophi και Gpt

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ο «σοσιαλισμός» του "21ου αιώνα" Έφερε την Ακροδεξιά στην Χιλή #ξαδερφάκια




Από
Ελενη Μαρκακη
3 ώρ. ·

--Στη Χιλή της Unidad Popular, του Αλιέντε, του Πάμπλο Νερούδα, του Βίκτορ Χάρα...
Ο ακροδεξιός Χοσέ Αντόνιο Καστ εξελέγη πρόεδρος της Χιλής στον χθεσινό δεύτερο γύρο των εκλογών
Ο υποψήφιος του ακροδεξιού Ρεπουμπλικάνικου Κόμματος, Χοσέ Αντόνιο Καστ εξελέγη πρόεδρος της Χιλής στον δεύτερο γύρο των χθεσινών προεδρικών εκλογών, συγκεντρώνοντας περίπου το 58% των ψήφων, 
έναντι 42% της αντιπάλου του, της υποψήφιας του σοσιαλδημοκρατικού συνασπισμού κομμάτων «Ενότητα για τη Χιλή», Τζανέτ Χάρα (μέλος του ΚΚ Χιλής και πρώην υπουργός Εργασίας στην κυβέρνηση Μπόριτς).
Στον πρώτο γύρο η Χάρα είχε έρθει πρώτη με 26,85%, ενώ ο Καστ δεύτερος με 23,9%. Ο Χοσέ Αντόνιο θα ορκιστεί τον Μάρτιο του 2026.

Χιλιάδες οπαδοί του Χοσέ Αντόνιο Καστ συγκεντρώθηκαν στην πλούσια συνοικία Λας Κόντες, ανεμίζοντας χιλιανές σημαίες. Κάποιοι από αυτούς κραύγαζαν συνθήματα υπέρ του Πινοτσέτ και κρατούσαν πορτρέτα του πρώην δικτάτορα.
«Θα αποκαταστήσουμε την τήρηση του νόμου», δήλωσε ο Καστ στους υποστηρικτές του. 

Το ζήτημα της «ασφάλειας» κυριάρχησε στην προεκλογική εκστρατεία, σε συνδυασμό με μια σειρά λαϊκά προβλήματα, με την σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση Μπόριτς να ανοίγει τον δρόμο στην επικράτηση της ακροδεξιάς. 
Η υποψήφια του σοσιαλδημοκρατικού συνασπισμού Τζανέτ Χάρα υποσχέθηκε επίσης να ενισχύσει την αστυνομία, να κατασκευάσει νέες φυλακές και να συνεχίσει τις πολιτικές «ασφάλειας» που εφάρμοσε η κυβέρνηση Μπόριτς, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας του Υπουργείου Ασφαλείας και νέων κατασταλτικών μονάδων
Ο Χοσέ Αντόνιο Καστ υποσχέθηκε μαζικές απελάσεις μεταναστών, ανάπτυξη στρατού σε επικίνδυνες περιοχές και κατασκευή τειχών στα σύνορα.

Η νίκη του χαιρετίστηκε από τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, που μίλησε για κοινές προτεραιότητες σε ασφάλεια και μετανάστευση, 
ενώ ο Αργεντινός πρόεδρος, Χαβιέρ Μιλέι, εξέφρασε «τεράστια χαρά» για τον «θρίαμβο του φίλου του», βλέποντας απελευθέρωση από τον «σοσιαλισμό του 21ου αιώνα».
902. gr




https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0SzzzLACcCpdN2cMayK7GxaZnuzxeBpM2ag7z8sCeA14U2593RapRiS1gK9dE34EXl&id=61555368920447

Τελικά Ποιος Κλείνει τους Δρόμους? Οι Αγρότες ή η Ελληνική Αστυνομία?




Από Katerina Kastridou
57 λ. ·
Iosif Pateropoulos
3 ώρ. ·

Για να μην υπάρχουν αμφιβολίες για το ποιος είναι πραγματικά υπεύθυνος, για την ταλαιπωρία του κόσμου που χρεώνεται στα μπλόκα των αγροτών!!!
-------------------------------------
Σήμερα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Δυτικής Μάνης "Παναγιώτης Φωτέας" πραγματοποίησε εκδρομή στην ορεινή Λακωνία, Βαμβακού και Καρυές. 
Επιστρέφοντας από την εκδρομή μας, μας σταμάτησε η Ελληνική Αστυνομία, 4 λεωφορεία, στο ύψος του χωριού Κλαδάς, αναφέροντας το "κλείσιμο" του δρόμου από αγρότες και την αδιάλλακτη στάση των αγροτών αναφορικά με την καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας από και προς τη Σπάρτη. 
Στην επιμονή των μελών του Συλλόγου επέμειναν αναφέροντας πως δεν έχει νόημα η απευθείας συνδιαλλαγή με τους αγρότες καθώς είναι αποφασισμένοι. Γνωρίζοντας πως οι αγρότες στα μπλόκα επιτρέπουν τη διέλευση σχολικών λεωφορείων, ζητήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους, αλλά η ΕΛΑΣ μας είπε πως ο υπεύθυνος δε συνδιαλέγεται με κανέναν απολυτως. 
Ζητήσαμε έπειτα από ένα περιπολικό να μας μεταφέρει στα μπλόκα ώστε να ζητήσουμε να μας επιτρέψουν τη διέλευση και το αρνήθηκαν ως άσκοπο. 

Επικοινωνήσαμε με ιδιώτη με ΙΧ που βρισκόταν μαζί μας και είχε ήδη περάσει και ζητήσαμε να επιστρέψει να μεταφέρει κάποιους από εμας ώστε να μιλήσουμε με τους αγροτες. Η αστυνομία δεν επέτρεψε την επιστροφή του. 
Με όποιο τρόπο και να αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με τους αγρότες (τηλεφωνικά ή περπατώντας λίγα χιλιόμετρα) ώστε να τους εξηγήσουμε ότι είμαστε 4 λεωφορεία με παιδιά μάς αποθάρρυναν. 

Τελικά με μια απλή τηλεφωνική επικοινωνία ενός γονέα με κάποιον αγρότη που παίρνει μέρος στα μπλόκα, αποφασίστηκε να επιτραπεί η διέλευση μας ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΊΑ, καθώς οι αγρότες ποτέ δεν απαγόρεψαν την κυκλοφορία, ειδικά σχολικών λεωφορείων. Τελικά ποιος κλείνει τους δρόμους? Ποιος απαγορεύει τη διέλευση των οχημάτων? Οι αγρότες ή η Ελληνική Αστυνομία? Ποιος δεν επιτρέπει σε ασθενείς ή σε μεταφορές φαρμάκων να φτάσουν στον προορισμό τους?

Tonia Chantzea
                                              *****************

Κινητοποίηση με τρακτέρ στην πόλη της Σπάρτης από τους βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφους (VIDEO)

Μήνυμα συνέχισης και κλιμάκωσης του δίκαιου αγώνα επιβίωσης που δίνουν, απαιτώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων τους από την κυβέρνηση, έστειλαν οι αγωνιζόμενοι βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφοι της Σπάρτης. 

Πραγματοποιώντας μηχανοκίνητο συλλαλητήριο που ξεκίνησε από το μπλόκο τους στη γέφυρα «Μορέα», έφτασαν με τα τρακτέρ τους στους δρόμους και το κέντρο της πόλης, όπου με κόρνες και συνθήματα, τόνισαν πως δεν πρόκειται να υποχωρήσουν.

Στην κινητοποίησή τους, στόλισαν και ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο, τονίζοντας και με αυτό τον συμβολικό τρόπο, τη θέλησή τους να συνεχίσουν τον αγώνα τους.

Στο πλευρό των αγροτοκτηνοτρόφων βρίσκονται εργατικά συνδικάτα, που ανακοίνωσαν ότι την Τρίτη 16 Δεκέμβρη, στις 6.30 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο στο μπλόκο, για να εκφράσουν την αλληλέγγυή τους και να καταδικάσουν τον νέο αντιλαϊκό, κρατικό προϋπολογισμό.

Ποιός κλείνει τελικά τους δρόμους;

Στο ερώτημα «ποιος κλείνει τελικά τους δρόμους;», απαντούν με την καταγγελία που κάνουν μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Δυτικής Μάνης «Παναγιώτης Φωτέας».

Όπως σημείωσαν γονείς, επιστρέφοντας από εκδρομή του Συλλόγου, η Αστυνομία σταμάτησε τα λεωφορεία τους στο ύψος του χωριού Κλαδάς και  τους απέτρεψε να κινηθούν προς την πόλη της Σπάρτης, λέγοντας τους ότι οι αγρότες κρατούν «αδιάλλακτη στάση». Μάλιστα, την ίδια στάση κράτησε η Αστυνομία ακόμη και όταν μέλη του Συλλόγου ζήτησαν να μεταβούν με περιπολικό, με ΙΧ ή με τα πόδια στο μπλόκο για να ζητήσουν από τους αγρότες να τους επιτρέψουν να περάσουν. Όταν τελικά ένας γονιός μίλησε τηλεφωνικά με έναν αγρότη, μόνο τότε η Αστυνομία επέτρεψε να συνεχίσουν την πορεία τους τα λεωφορεία. 

902.gr

Για όλους Αυτούς που Συσπειρώθηκαν από την Αρχή στο ΠΑΜΕ By Ninetta Altani

 



Ninetta Altani
5 ώρ. ·

Αυτοί που αποφάσισαν τη δημιουργία του ΠΑΜΕ πριν πάνω από 25 χρόνια πώς μπορεί να νοιώθουν από προχθες;
Άνθρωποι είναι κι αυτοί με συναισθήματα.
Άσε που οι αγωνιστές είναι μάλλον πιο ευαίσθητοι άνθρωποι.
Για να μπορούν να δίνουν ώρες και ζωή από τη ζωη τους για τους πολλους!!!

Για όλους αυτούς που συσπειρώθηκαν από την αρχή στο ΠΑΜΕ έχοντας δει το αδιέξοδο με ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ και για όλους αυτούς που συσπειρώνονται από τότε και κάθε μέρα στο ΠΑΜΕ, πόσο ιστορική στιγμή ήταν η ανακοίνωση του αποτελέσματος στο 39ο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ!!!
Πρώτη δύναμη το ΠΑΜΕ στους εργαζομενους στο δημόσιο!!!
Στους "τεμπεληδες" τους "βολεμενους" στα "βυσματα"και ποσα κοσμητικα ακομα δε φρόντισαν οι κυβερνήσεις να μας κολλήσουν πάνω μας φτιάχνοντας στρατό από μουγκούς εργαζόμενους κάνοντας τη δουλειά εκβιασμό!!!
Κι εμείς οι άλλοι να προσπαθούμε δεκαετίες να ξύσουμε συνειδήσεις!!!
Να ξύσουμε εντιμότητα...
Να ξύσουμε καλοσύνη...αξιοπρέπεια!!!
Και πολλές φορές να νομίζεις ,ότι τζάμπα ξύνεις τα νύχια σου στον τοίχο,
ισα που θα σπάσουν τα νύχια σου!!!
Και να τσαντιζεσαι...Να θυμώνεις...Να τα παίρνεις. ..Να θες να βρίσεις το συνάδελφο που δεν έχει αποφασίσει ό,τι εσύ!!!
Και νομίζει ,ότι μοναχός του και με τη γνωριμία θα την βολέψει...
Κι εκεί να έρχεται το ΠΑΜΕ και να σου λέει...αφού θέλεις να ασχοληθείς με τους πολλούς και να μοιραστείς αγωνίες και όνειρα θέλει υπομονή !!!
Θέλει γερο στομάχι!!!
Θέλει κατανόηση!!!
Θέλει να θυμάσαι ότι ο καθένας έχει τα προβλήματά του !!!
Να ξέρεις σε ακούει οταν πας σχολείο για ενημέρωση στους συναδελφους κι ας κάνει ότι διορθώνει τα τετράδια και δε σε κοιτάζει...
Να ξέρεις ,ότι ο ένας απεργός στο σχολείο ο έντιμος συναδελφος απεργός στην άλλη απεργία θα γίνουν δύο...
Θέλει όμως υπομονη και στήριξη μαχητικοτητα και καλοσύνη ,καθαρές κουβέντες αλλά καλοπροσαρετες χωρίς επαρση!!!
Είσαι εθελοντής δεν κάνεις καταναγκαστικο έργο!!!
Να θυμάσαι, ότι με αυτούς τους συναδέλφους πορεύεσαι και με αυτούς θα κάνεις ό,τι καλύτερο για τις ζωές μας!!!
Να έχεις στο νου σου ότι δεν είμαστε όλοι με τις ίδιες δυνάμεις και αντοχες!!!
Και αααααααλλα πάρα πολλά που εμένα ας πούμε με έκαναν καλύτερο ανθρωπο!!!
Με βοήθησαν να ανέχομαι την άλλη άποψη και να θέλω να συζηταω τη δική μας κι όχι να την επιβάλλω όπως έκαναν οι εργατοπατερες!!!
Αυτά το ΠΑΜΕ...
Ξέρεις αυτό το μονοχνωτο.
Που πάει μόνο του...
Που δεν πήγε σε κοινωνικούς διαλόγους να συζητάει ποιος χασάπης θα σφάξει τα πρόβατα εργαζόμενους και με ποιο τρόπο.Οταν οοοοοοοολες οι άλλες οοοοοολες όμως οι άλλες παρατάξεις έριχναν αγκωνιες ποιος θα κάτσει πιο κοντά σε βιομηχανους εφοπλιστές κυβερνητικά στελέχη.
Το ΠΑΜΕ που όταν οι απεργοσπαστες έκαναν συγκέντρωση με ΑΔΕΔΥ 12μμ στην Κλαυθμωνος έτσι ώστε πρώτα σε ημέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ να δουλέψουν και μετά να πάνε για σώου στο κεντρο...να'σουσερνουν απαγοητευση ...το ΠΑΜΕ ήταν από τα ξημερώματα σε σχολεια νοσοκομεία γιαπιά να ενισχύσει τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στην ΑΠΕΡΓΙΑ!!!
Κι έκανε την απεργιακή συγκέντρωση 10 στο Σύνταγμα ΜΟΝΟ του.
Αληθεια ειναι...στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ έχει μόνο ΑΠΕΡΓΟΥΣ!!!
Ώρες θα μπορούσα να λέω και να γράφω για το ΠΑΜΕ και για το τι μας εσουρναν οι εργατοπατερες οι παπαγαλοι οι οποκεπεδες... δε χρειάζεται...τα λέει η ζωή!!!
Εγώ ενθουσιαζομαι ξετρελλαινομαι με τα αποτελεσματα σε δασκάλους γιατρούς κλπ
Είναι μια χαρά πολύ περίεργη!!!!!!!!!!

Σήμερα που πέρασα από την ΑΔΕΔΥ ξαφνιάστηκα με το συναίσθημα...
Αυτή η σιχασιά ,η αηδία που ένοιωθα μέχρι προχθές έδωσε θέση σε αισιοδοξία και μάλλον και σε λίγο καμάρι...ή και λίγη περηφάνια!!!
Και σκέφτομαι τους συναγωνιστές που εργάζονται αυτοί, τι ευθύνη τους ανεθεσαν οι συνάδελφοι πόσο τους εμπιστεύονται!!!
Δεν το λες και λιγο...
Και που μάλλον μπορούν να το κάνουν κι ακόμα καλύτερα!!! Και θα το κάνουν!!!
Το φανερώνει η ύπαρξη και η δράση του ΠΑΜΕ αυτά τα 26 χρόνια!!!
Πόσο "σοφή" κίνηση ρε παιδιά!!!

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Άκου Ναζιστάκο:

 

Άκου Ναζιστάκο:
Στις 5 Δεκέμβρη του 1943 οι ναζιστικές δυνάμεις ξεκινάνε από την Πάτρα με κατεύθυνση τα Καλάβρυτα. 
Στο διάβα τους σκοτώνουν 143 άντρες και παιδιά. Στις 9 του μήνα βρίσκονται στον προορισμό τους. Προσπαθούν να πείσουν τους ντόπιους να μην ανησυχούν κι ότι εκεί βρίσκονται μόνο για τους αντάρτες. Ξεκίνησαν καίγοντας σπίτια ανταρτών. 
Το πρωί της 13ης Δεκεμβρίου, όμως, οι ντόπιοι κατάλαβαν ότι το σχέδιο ήταν τελικά άλλο. 
Ο ναζιστικός στρατός κλειδώνει γυναίκες και παιδιά έως 13 χρονών στο σχολείο της μικρής πόλης. 
Όλοι οι υπόλοιποι μεταφέρονται στην «Ράχη του Καππή», έναν λόφο έξω από τα Καλάβρυτα. Μια φωτοβολίδα φεύγει, το σήμα έχει πέσει. Με θέα τα σπίτια και τα χωράφια τους έως 700 άνθρωποι εκτελούνται. Όλοι άμαχοι, οι περισσότεροι νέοι κι έφηβοι.
 Θα προσπαθήσουν να κάψουν ζωντανούς τις γυναίκες, τους αρρώστους και τα μωρά στο σχολείο. Σώζονται τελευταία στιγμή. Μαζί με τα Καλάβρυτα κάηκαν άλλα 50 χωριά, 1000 σπίτια, έκαναν πλιάτσικο σε 2000 ζώα.
635 άνθρωποι, περίπου όσοι κι οι δολοφονημένοι άμαχοι, θα ψήφιζαν Χρυσή Αυγή στα Καλάβρυτα στις εκλογές του 2012.
Άκου Ναζιστάκο:
Στις 10 Ιουνίου του 1944 μετά από ένα ξέσκισμα του ΕΛΑΣ σε έναν λόχο των SS, οι Ναζιστές διψάνε για εκδίκηση. Ήττα στο πεδίο της μάχης, σφαγή σε αμάχους για απάντηση.
Δεν ήταν καν αντεκδίκηση, ήταν σφαγή. Τυφλή. Μπαίνουν στο Δίστομο κι αρχίζουν να σκοτώνουν όποιον βρουν, ακόμα και βρέφη. Σφάζουν εγκύους, βγάζουν τα αγέννητα μωρά από τις σφαγμένες κοιλιές και τα σφάζουν κι αυτά, βιάζουν, δολοφονούν όποιον βρουν μπροστά τους, καίνε τα πάντα, κρεμάνε κόσμο στα δέντρα. 
Δε σταματάνε μόνο στο Δίστομο, μέχρι να φτάσουν Λειβαδιά σκοτώνουν όποιον τύχει στο δρόμο τους. Μιλάνε για 600 νεκρούς τουλάχιστον. Μόνο στο Δίστομο σφάχτηκαν 111 γυναίκες και 53 παιδιά. Ένα μήνα πριν το ίδιο Σύνταγμα είχε σφάξει 273 αμάχους στην Κλεισούρα.
«Κοπέλες απ’ το Δίστομο φέρτε νερό και ξίδι.»
Άκου Ναζιστάκο:
Τον Ιούνη του 1941 οι Γερμανοί Ναζιστές στρατιώτες διψάνε για αίμα για την ηρωική αντίσταση των Ελλήνων στη μάχη της Κρήτης. 
Γυρίζουν τα χωριά ψάχνοντας για εκδίκηση, τυφλή κι απάνθρωπη. Μια ημέρα πριν είχαν εκτελέσει κόσμο στο Κονταμάρι. 
Εκείνη την ημέρα ζητάνε να συγκεντρωθούν όλοι οι πολίτες του χωριού Κάντανος, τους είπαν ότι δε θα τους πειράξουν, αυτοί αρνούνται να συμμορφωθούν κι ο ναζιστικός στρατός εξοργίζεται.
 Καίνε και λεηλατούν όλα τα σπίτια, βάζουν δυναμίτη στα πιο γερά από αυτά, σκοτώνουν και καίνε όσους κατοίκους βρήκαν. Ισοπεδώνουν οριστικά το χωριό, η εντολή ήταν να σβηστεί από τον χάρτη. Ήταν τόσο περήφανοι για το έγκλημά τους που κατ’ εξαίρεση της κοτένιας κουλτούρας τους να μην αφήνουν ίχνη μετά τις κτηνωδίες, εδώ άφησαν μια επιγραφή:
“Εδώ υπήρχε η Κάντανος – Κατεστράφη προς εξιλασμόν της δολοφονίας 25 Γερμανών Στρατιωτικών”
Άκου Ναζιστάκο:
Το πρωί στις 2 Σεπτέμβρη του 1944 είκοσι φορτηγά με Ναζιστές φαντάρους φτάνουν στον Χορτιάτη, περικυκλώνοντας τον. Μαζεύουν όλους τους κατοίκους στην κεντρική πλατεία. 
Παράλληλα ξεκινάνε να καίνε και να λεηλατούν όλα τα σπίτια γύρω γύρω. Το κομμάτι των κατοίκων που ήταν στο κέντρο στην πλατεία τους έχωσαν σε ένα σπίτι και τους έκαψαν ζωντανούς. 
Το υπόλοιπο που ήταν μπροστά στο καφενείο τους πήγαν σε έναν κοντινό φούρνο –ενώ παράλληλα τους έπαιζαν τραγουδάκια με ένα βιολί- τους κλείδωσαν εκεί, τους πυροβόλησαν και μετά τους έκαψαν για να μη ζήσει κανένας. 
Απ’ έξω περίμεναν οι φαντάροι να σφάξουν όποιον κατά τύχη έτρεξε να γλιτώσει. 109 γυναίκες πρώτα τις βίασαν και μετά τις έσφαξαν. 
Έκαψαν συνολικά 300 σπίτια. Κανείς δε μπορούσε να πλησιάσει το χωριό από την πτωματίλα για μέρες.
Κανείς; Όχι ακριβώς. Οι ναζιστές φαντάροι επέστρεψαν 2 ημέρες μετά για να κάνουν πλιάτσικο σε ό,τι είχε απομείνει.
Σήμερα το ναζιστικό κόμμα της Γερμανίας είναι δεύτερο στις εκλογές. Το 20,6% των Γερμανών ψήφισαν τους βιαστές, τους δολοφόνους, τα τέρατα, τα κτήνη που ανέφερα πριν ή έστω τους απογόνους και τους θαυμαστές τους. Απέχουν λιγότερο από 8 μονάδες από την πρώτη θέση. Οι «μετανιωμένοι» Γερμανοί τελικά δεν ήταν τόσο μετανιωμένοι.

Όμως χαίρονται κι εδώ πολλοί. Όπως με τον Τραμπ και τον Μασκ και κάθε κάθαρμα που σηκώνει κεφάλι. 
Μισό εκατομμύριο άλλωστε είχε ψηφίσει την Χρυσή Αυγή, 20% πλησιάζουν οι εδώ φασίστες, χουντικοί και νεοναζί. Μάλιστα βάζουν και την ελληνική σημαία μπροστά. Κι εμείς είμαστε ανθέλληνες. 
Αυτοί που καυλώνουν με τις σφαγές στα Καλάβρυτα και στο Δίστομο είναι οι πατριώτες κι εμείς οι προδότες. 
Οι απόγονοι αυτών που από την πολλή φιλοπατρία καταδείκνυαν το λαό στους κατακτητές για να κλέψουν κάνα χρυσό δόντι από τα πτώματα, αυτοί έχουν γίνει οι τιμητές της ιστορίας, των ιερών και των όσιων αυτού του τόπου. Κι εμείς ο εχθρός. Ποιος θα ήταν ο εχθρός, ο Χίτλερ; Εμείς, πάντα εμείς.

Ακούστε λίγο επειδή εδώ μιλάμε για το αίμα που ξεκίνησε να μυρίζει, μιλάμε για την αλήθεια και για πράγματα που δεν άκουσες ποτέ, υποθέτω, μάλλον. 
Όχι το ότι είσαι ένα ναυάγιο ζωής, ένας άνθρωπος που δεν πήρε ποτέ αγάπη, το ότι δεν πρόκαμες να μάθεις 2 γράμματα, ότι φοβάσαι τους πάντες που δε σου μοιάζουν, ότι ξέρεις μόνο να μισείς γιατί είσαι ένα συναισθηματικά βιασμένο πλάσμα, ένα τραύμα που αντί για αίμα βγάζει οργή, ένα σκουπίδι της κοινωνίας, ένας οικονομικά ανάπηρος πολίτης κι ένα παράσιτο του συστήματος δε σε δικαιολογεί να γίνεις κτήνος.

Γιατί δεν είναι ιδεολογία, είναι κτηνωδία. Δεν είναι αντίδραση, είναι νερό στο μύλο του καπιταλισμού που θέλει να μοιράσει τον κόσμο ξανά. 
Και το βλέπετε. 
Χωρίς ΕΣΣΔ δεν κρατάνε καν τα προσχήματα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ κι ο πιο πλούσιος Αμερικάνος σέρνουν τον χορό του ναζισμού. Γιορτάστε τις μέρες εγκλημάτων του κομμουνισμού, ηλίθιοι.
Δεν ήρθες στον κόσμο για να γίνεις τέρας. Κι είσαι πολύ μικρός για να αντέξεις το βάρος της κτηνωδίας που ονειρεύεσαι.