Translate

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Για τον Πόλεμο (με τα λόγια του Ντάλτον Τράμπο + Καθ. Μαργαρίτη)




Ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος, με τα λόγια του Ντάλτον Τράμπο, απο το κορυφαίο έργο "Ο Τζόνι πήρε το όπλο του":

"Πάντα για κάτι πολεμούσανε οι μπάσταρδοι κι άμα τολμούσε κανένας να τους πει "στον διάολο οι πόλεμοι, όλοι ίδιοι είναι και κανείς ποτέ δεν κερδίζει τίποτα", τον φωνάζανε δειλό.
Όταν δεν πολεμούσανε για την ελευθερία, πολεμούσανε για την ανεξαρτησία ή για τη δημοκρατία ή για την αξιοπρέπεια ή για την τιμή ή για την πατρίδα ή για κάτι άλλο που επίσης δε σήμαινε τίποτα.
Πολεμούσαν για να γίνει ο κόσμος ασφαλής για τη δημοκρατία, για τις μικρές χώρες, για όλους. Άμα είχε τελειώσει λοιπόν τώρα ο πόλεμος, τότε ο κόσμος έπρεπε να είχε γίνει ασφαλής για τη δημοκρατία. Είχε γίνει; Και για ποιο είδος δημοκρατίας; Και για πόση δημοκρατία; Και για ποιανού τη δημοκρατία;

Σε χτύπησε στον ώμο και είπε, παιδί μου, έλα να πάμε στον πόλεμο. Και πήγες. Αλλα γιατί; Σε άλλη συμφωνία είχες δικαίωμα να ρωτήσεις,τι θα κερδίσω; Όταν όμως έρχεται κάποιος και σου λέει, πήγαινε να σκοτωθείς και να μείνεις ανάπηρος δεν έχεις δικαίωμα..

Υπάρχουν πάμπολλοι νόμοι που προστατεύουν την περιουσία σου ακόμα και σε περίοδο πολέμου αλλά πουθενά δεν υπάρχει γραμμένο ότι η ζωή σου σου ανήκει.

Βγήκε κάποιος και είπε εμπρός, πάμε να πολεμήσουμε για την ελευθερία και έτσι πήγαν και σκοτώθηκαν για την ελευθερία. Και για ποιο είδος ελευθερίας πολεμούσανε; Για ποια ελευθερία και για ποιανού την ιδέα περι ελευθερίας;

Την επόμενη φορά που θα ερχότανε κάποιος φλυαρώντας, εμπρός πάμε να πολεμήσουμε για την ελευθερία, θα του απαντούσαν, κύριε, η ζωή μου είναι σημαντικό πράγμα. Δεν είμαι χαζός και άμα είναι να ρισκάρω την ζωή μου για την ελευθερία, θέλω να ξέρω για ποιαν ελευθερία πρόκειται και για ποιανού την ιδέα περι ελευθερίας και πόση απο αυτήν την ελευθερία θα έχουμε..
και εγώ νομίζω πως είσαι ένας καταραμένος φαφλατάς και αποφάσισα πως μου αρέσει η ελευθερία να περπατώ και να βλέπω και να ακούω και να μιλώ και να τρώω και να κοιμάμαι με το κορίτσι μού. Νομίζω πως προτιμώ αυτήν την ελευθερία απο το να πάω να πολεμήσω για ένα σωρό πράγματα που δεν θα αποκτήσουμε και να καταλήξω δίχως καθόλου ελευθερία. Να καταλήξω νεκρός προτού αρχίσει καλά-καλά η ζωή μου η να καταλήξω ένα κομμάτι κρέας.

Ευχαριστώ πολύ κύριε. Πήγαινε εσύ να πολεμήσεις για την ελευθερία. Εμένα δεν με ενδιαφέρει. Όχι άλλες πομπώδεις λέξεις που δεν σημαίνουν τίποτα όπως "πατρίδα".
Το πιο σημαντικό είναι η ζωή σας. Νεκροί δεν αξίζετε τίποτα, μονάχα στους λόγους σας χρησιμοποιούν. Μην τους αφήνετε να σας κοροιδεύουν..όταν σας χτυπούν στον ώμο και σας λένε πρέπει να πολεμήσουμε για την ελευθερία..πείτε, δεν έχω χρόνο να πεθάνω
Όταν αρχίζουν οι στρατοί να κινούνται και οι σημαίες να ανεμίζουν και παντού να ακούγονται συνθήματα πρόσεχε, μικρέ μου, γιατί τα κάστανα στην φωτιά είναι κάποιου άλλου, όχι δικά σου.. Εσύ πολεμάς για λέξεις χωρίς να έχεις κλείσει μια τίμια συμφωνία, δίνω την ζωή μου για κάτι καλύτερο. ..

...πάντα βρίσκεις ανθρώπους πρόθυμους να θυσιάσουν την ζωή των άλλων. Μιλούν ακατάπαυστα και πολύ δυνατά...τους βρίσκεις στις εκκλησίες.. στα σχολεία.. στις εφημερίδες και στα νομοθετικά σώματα.

Αν κάνετε πόλεμο, αν υπάρξουν νεκροί, δεν θα είμαστε εμείς, που σπέρνουμε το σιτάρι, που φτιάχνουμε τα ρούχα και το χαρτί και τα σπίτια.. 
θα είστε εσείς, που μας στρέφετε ενάντια στους εαυτούς μας, εσείς που θέλετε ο ένας εργαζόμενος να σκοτώσει τον άλλο εργαζόμενο, εσείς που θέλετε το ανθρώπινο πλάσμα που θέλει μονάχα να ζήσει να σκοτώσει το άλλο πλάσμα που θέλει μονάχα να ζήσει.

Να το θυμάστε αυτό πατριώτες, εσείς που γεννάτε το μίσος. 
Θα χρησιμοποιήσουμε τα όπλα που μας αναγκάζετε να σηκώσουμε.. η απειλή ενάντια στην ζωή μας βρίσκεται μέσα στα σύνορα μας, την έχουμε δεί και την ξέρουμε.
Βάλτε τα όπλα στα χέρια μας και θα τα χρησιμοποιήσουμε και θα ζήσουμε.
Θα είμαστε ζωντανοί, θα περπατάμε, θα τραγουδάμε, θα γελάμε, θα αγαπάμε και θα γεννάμε τα παιδιά στην ασφάλεια, στην ηρεμία, στην ειρήνη.

Σχεδιάστε τους πολέμους, αφέντες των ανθρώπων.. δείξτε τον δρόμο και εμείς θα σας δείξουμε τα όπλα μας
"

Πηγή: Ντάλτον Τράμπο, "Ο Τζόνι πήρε το όπλο του" (αποσπάσματα), εκδ. Σύγχρονη Εποχή


                                          ****************************

Ο πόλεμος και “η σωστή πλευρά της ιστορίας”

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Ο πόλεμος, είτε ως είδηση και εικόνα από ενεργά πολεμικά μέτωπα, είτε ως βασική παράμετρος των πολιτικών συζητήσεων έχει επανέλθει στην καθημερινότητα. Πολλοί ισχυρίζονται ότι είναι μια επιβεβαιωμένη προοπτική, που θα κτυπήσει την πόρτα της ανθρωπότητας σε 5-10 χρόνια. Πολλές εξάλλου χώρες, ανάμεσα στις πιο αναπτυγμένες, προετοιμάζονται πυρετωδώς για επερχόμενη σύγκρουση, επενδύοντας ποταμούς χρημάτων και προσαρμόζοντας οικονομία και κοινωνία.

Στην Ελλάδα, ο περί πολέμου λόγος έχει γίνει βασικό στοιχείο του πολιτικού λόγου, είτε μέσω των διαρκών “αναπλάσεων” της στρατιωτικής δομής της χώρας, είτε με τις ατελείωτες συζητήσεις και διαμάχες για τους εξοπλισμούς. Οι τελευταίοι βρίσκονται δικαίως στο πολιτικό προσκήνιο, καθώς απορροφούν σημαντικό μέρος των δημόσιων δαπανών. Πίσω όμως από ετούτα τα εμφανή, ακολουθεί ασθμαίνουσα η δημόσια αίσθηση πάνω στην ζοφερή πολεμική προοπτική.

Είναι μια κατάσταση, που παραπέμπει στις παραμονές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι τότε ευρωπαϊκές κοινωνίες είχαν βιώσει τον πόλεμο ως εξωτική περιπέτεια σε μακρινές αποικίες, όπου, κατά τις πεποιθήσεις των καιρών, οι “πολιτισμένοι” αγωνίζονταν να επιβάλλουν τον πολιτισμό (διάβαζε τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής) στους “απολίτιστους”. Οι στρατιωτικοί μηχανισμοί των ισχυρών δυνάμεων είχαν φτάσει –σε ξηρά και θάλασσα– σε δυσθεώρητα ύψη ανάπτυξης, χωρίς όμως να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες. Η όποια πολεμική εμπειρία αφορούσε τα εργαλεία του πολέμου, ως προς τον ίδιο τον πόλεμο ελάχιστη γνώση και εμπειρία υπήρχε.

Έναν αιώνα αργότερα πολλά από τα στοιχεία της δικής μας εποχής θυμίζουν τις παλιές “παρεξηγήσεις”. Ο πόλεμος δεν είναι ωραίο πράγμα. Ως εκ τούτου οι άνθρωποι αποφεύγουν να τον σκέφτονται ως στοιχείο της πολιτικής. Προτιμούν να τον εξετάζουν “ηθικά”, ως μια μανιχαϊστική πάλη καλού-κακού, ως θεομηνία, ως μία δοκιμασία για κανόνες και αξίες. Στους μεγάλους πολέμους που εκτυλίσσονται γύρω μας, η “ηθική” ανάλυση υποκαθιστά την ορθολογική εξέταση αιτίων, συνθηκών, όρων και δεδομένων. Στην Παλαιστίνη αναμετριούνται “τρομοκράτες” και “ισλαμοφασίστες”, με “γενοκτόνους” και παρόλα αυτά “δημοκράτες”.

Στην Ουκρανία εξορκίζονται οι εκατέρωθεν ιδιότητες των απέναντι καθεστώτων, στα οποία αποδίδονται ομοιότητες με τις πλέον εφιαλτικές καταστάσεις του ιστορικού παρελθόντος. Η πολιτική πλευρά των συγκρούσεων εξαφανίζεται μέσα σ’ έναν ωκεανό χαρακτηρισμών, που απαγορεύουν την αποτίμηση στόχων και διακυβευμάτων. Όσο όμως αποφεύγουμε να εξετάσουμε τα δεύτερα, τόσο υπονομεύουμε την δυνατότητά μας να κατανοήσουμε τα επερχόμενα, που μάλλον πιο άμεσα μας αφορούν.

Οι αιχμάλωτοι πολέμου


Πρόσφατα βρέθηκα σε μια παρουσίαση βιβλίου αναφερόμενου στην τραγική τύχη της 5ης Μεραρχίας της Κρήτης στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο. Ένας εκ των συνομιλητών μου επέμεινε στον “αξιακό χαρακτήρα”, που είχε ο αγώνας της κρητικής μεραρχίας και έφερε ως απόδειξη την καλή συμπεριφορά των ανδρών της μεραρχίας στους αιχμαλώτους. Πάνω σε αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να γίνει έντονη συζήτηση, καθώς σε πλήθος ημερολογίων, περιγραφών, μαρτυριών υπάρχουν αναφορές για εκτελέσεις αιχμαλώτων, ειδικά από αυτή την μονάδα.

Η σχετική συζήτηση θα μπορούσε να τραβήξει σε μάκρος και να χωρίσει τους συνδιαλλεγόμενους σε στρατόπεδα οριοθετημένα από χαρακτηρισμούς, χωρίς να καταλήξει σε κανένα συμπέρασμα πέρα από “ηθικού” χαρακτήρα αντίστοιχα. Γνωρίζουμε ότι στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο, η μεταφορά αιχμαλώτων στα μετόπισθεν ήταν κάτι το εξαιρετικά θετικό για τους φαντάρους του μετώπου. Η “συνοδεία αιχμαλώτων” τους απομάκρυνε από τη γραμμή του πυρός και τους επέτρεπε να βρεθούν, για λίγο έστω, σε πιο ασφαλή ζώνη και να επωφεληθούν από τα “αγαθά” που αυτή πρόσφερε: Κάποιο “συμπλήρωμα” στο φαΐ ή στα τσιγάρα, την συνάντηση με κάποιο φίλο, συγγενή ή συμπατριώτη, την αλίευση ειδήσεων για την οικογένεια, το χωριό ή την πόλη καταγωγής ή και την πορεία του πολέμου.

Προϋπόθεση για την πρόσβαση σε ετούτα τα “αγαθά” ήταν η παράδοση των αιχμαλώτων ζωντανών και σε καλή κατάσταση. Ένας νεκρός αιχμάλωτος υποχρέωνε τους συνοδούς τους να επιστρέψουν πάραυτα στην μονάδα τους. Στους ορεινούς όγκους της Τρεμπεσίνας, όπου η μεραρχία Κρήτης, Φεβρουάριο μήνα, ενεπλάκη σε αιματηρούς αγώνες με τον εχθρό, η γραμμή του πυρός ήταν εφιαλτική. Πιο εφιαλτική όμως ήταν η μετάβαση στα μετόπισθεν μέσα από τους όγκους του χιονιού, τα παγωμένα μονοπάτια και τους κρημνούς. Οπότε η “συνοδεία αιχμαλώτου ή αιχμαλώτων” από ευλογία έγινε κατάρα. Ουδείς προσφερόταν για την επικίνδυνη κατάβαση και την συνακόλουθη ανάβαση, που μια τέτοια αποστολή απαιτούσε.

Στην εδώ περίπτωση, η ανάγκη για παράδοση των αιχμαλώτων σε καλή κατάσταση ακυρωνόταν. Μπροστά στους κινδύνους της αποστολής μια σωτήρια λύση ήταν η θανάτωση των συνοδευόμενων. Η μεραρχία Κρήτης έβγαλε “κακό όνομα” σε αυτόν τον τομέα, όχι επειδή οι προερχόμενοι από το νησί στρατιώτες είχαν “αιμοδιψή ένστικτα”, ήταν εγκληματίες πολέμου ή οποιονδήποτε άλλον χαρακτηρισμό θα μπορούσε να τους αποδοθεί. Η μορφή του πολέμου, το περιβάλλον υπαγόρευε τους κανόνες του πολέμου.


Οι αξίες στον πόλεμο και στην πολιτική

Αρκετούς μήνες αργότερα, η τύχη των αιχμαλώτων στον πόλεμο ανάμεσα στους κατακτητές και στον Ελληνικό Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό, τον ΕΛΑΣ, δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, χωρίς όμως να είναι σταθερή.
 Στην πρώτη επίθεση του ΕΛΑΣ σε πριονιστήριο ξυλείας στην Μεσσηνία, η ιταλική φρουρά που αιχμαλωτίστηκε αφέθηκε ελεύθερη να επιστρέψει στην Καλαμάτα, ξυπόλητη και με τα εσώρουχα. Το πολιτικά ζητούμενο ήταν εδώ η πιστοποίηση της ισχύος και των δυνατοτήτων ταπείνωσης του κατακτητή από την νεοεμφανιζόμενη Αντίσταση.

Σε άλλες περιπτώσεις όμως, η θανάτωση των αιχμαλώτων γινόταν επιτακτική: Γνώριζαν πολλά και για τον ΕΛΑΣ και για τα χωριά και για τις οργανώσεις, τόσα όσα να καθιστούν τυχόν απελευθέρωσή τους ακραία επικίνδυνη. Αναφέρομαι στα παραπάνω απλά και μόνο για να υπογραμμίσω ότι ο πόλεμος είναι πολιτική διαδικασία και οι όροι της πολιτικής υπαγορεύουν πράξεις και κινήσεις. Το δε “Δίκαιο”, το όποιο “Δίκαιο” εκπορεύεται από την πολιτική, ποτέ μα ποτέ δεν έχω δει το αντίθετο να συμβαίνει.

Για να προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις να προσθέσω τα αυτονόητα: Στον πόλεμο υπάρχουν αξίες, όσες υπάρχουν και στην πολιτική. Η τελευταία μπορεί να ασκείται σε όφελος των πολλών ή σε όφελος των λίγων, μπορεί να αποσκοπεί στην εμπέδωση της αδικίας, της εκμετάλλευσης και της αυθαιρεσίας, μπορεί όμως να αποσκοπεί στην απελευθέρωση των λαών και των ανθρώπων. Ο πόλεμος μπορεί να γίνει για την υποδούλωση και τον εξανδραποδισμό χωρών και λαών, μπορεί να γίνει για την αρπαγή της γης τους, την ακύρωση της ελευθερίας τους, την λεηλασία τους.

Και το αντίστροφο, ο πόλεμος μπορεί να γίνει για την υπεράσπιση της πατρίδας, για την ανεξαρτησία, για την ελευθερία, για την ανατροπή τυράννων. 
Δεν είναι το ίδιο στη μία και στην άλλη περίπτωση. 
Στην βάση αυτών επιλέγουμε στρατόπεδο, συστρατευόμαστε με τους δίκαιους και στιγματίζουμε κατακτητές, άρπαγες, εισβολείς και γενοκτόνους. Με τις ίδιες ακριβώς διεργασίες που επιλέγουμε την τοποθέτησή μας στην πολιτική, στην σωστή ή στην λάθος πλευράς της ιστορίας.

Τούτων λεχθέντων, επανέρχομαι στην ανάγκη να γνωρίζουμε την φύση του πολέμου, να μην τον ταυτίζουμε με μεταφυσικές αντιλήψεις, μανιχαϊστικού ή άλλου χαρακτήρα. 
Στην περίπτωση που επιλέγουμε τον πόλεμο ως τρόπο άσκησης πολιτικής, καλό είναι να πατάμε με τα δυο πόδια στο έδαφος και να αφήνουμε στην άκρη τις απατηλές ρητορείες και τις ψευδεπίγραφες “αξίες”. 
Η παιδεία του πολέμου είναι βαθιά πολιτική παιδεία. Αυτή που ολότελα απουσιάζει από τις πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης του σήμερα (για λόγους που μπορούν να ερμηνευθούν). Θα επανέλθουμε.
Από slpress.gr

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛ (στείλτε το στα ορφανά του, να μάθουν για τον πατέρα τους)

Ο Μεταξάς  όταν πέθανε ο Κεμάλ το 1938 έγραψε:

«Αποτίουσα φόρον τιμής εις την μνήμην του περιφανούς αρχηγού, του γενναίου στρατιώτου, του πεφωτισμένου αναμορφωτού της Τουρκίας, η Ελλάς ουδέποτε θα λησμονήσει ότι ο πρόεδρος Κεμάλ Αττατούρκ υπήρξε ο κύριος θεμελιωτής της Ελληνοτουρκικής συνεννοήσεως και ότι σφυρηλάτησε τους δεσμούς της αδιαλύτου φιλίας, ήτις ενώνει τις δύο χώρες μας εν τω κοινώ ιδεώδες της ειρηνικής συνεργασίας. Θα διατηρήσει πιστώς την συγκινημένης ανάμνησιν του μεγάλου εκλιπόντος, του οποίου το κραταιόν έργον θα κατευθύνη δια παντός τα τύχας του ευγενικού τουρκικού έθνους”.

Ο Μεταξάς κατέβηκε στις εκλογές του 1936 με το κόμμα του ,τους «Ελευθερόφρονες». 

Το αποτέλεσμα ήταν μια τραγωδία. Με το ζόρι είχε πάρει κάτι λιγότερο από 50.000 ψήφους. Κι όμως στις 13 Απριλίου ο Βασιλιάς Γεώργιος ο Β΄, χωρίς να ενημερώσει κανέναν διόρισε τον Μεταξά πρωθυπουργό!!! 

Λίγους μήνες μετά , στις 4 Αυγούστου,παραμονή 24ωρης πανελλαδικής απεργίας, επικαλούμενος τον κίνδυνο εσωτερικών ταραχών και την ασταθή διεθνή κατάσταση, συγκάλεσε έκτακτο υπουργικό συμβούλιο και ανακοίνωσε την απόφασή του να αναστείλει επ’ αόριστον την ισχύ πολλών διατάξεων του Συντάγματος που κατοχύρωναν τις προσωπικές και συλλογικές ελευθερίες και να διαλύσει τη Βουλή!

Ο Βασιλιάς εξέδωσε δύο παράνομα διατάγματα με τα οποία επιβλήθηκε δικτατορία.
Κάθε δικτάτορας πρέπει να ΄χει κι ένα παραμύθι να “πουλήσει”. 

Ο Μεταξάς είχε το αφήγημα του “Γ΄Ελληνικού Πολιτισμού”. Την ίδια περίοδο ο Μουσολίνι είχε τη “Νέα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία” και ο Χίτλερ το Γ’ Ράϊχ.

Ο Γ΄Ελληνικός Πολιτισμός περιελάμβανε βασανιστήρια, διώξεις ,εξορίες και υποχρεωτική εγγραφή των νέων στην ΕΟΝ!
    

Του πιστώνουν την θέσπιση του 8ωρου και την ίδρυση του ΙΚΑ : Το 1931 ιδρύεται η Εργατική Εστία, το 1932 ψηφίζεται το 8ωρο, το 1934 ψηφίζεται ο νόμος περί κοινωνικών ασφαλίσεων (ΙΚΑ), ενώ από το 1935 εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Πληροφορίες από ΒΑΣΙΛΗ ΛΑΜΠΟΓΛΟΥ και militaire.gr


Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

ΤΑΙΠΕΔ ΟΛΠΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΑΒΟΥΖΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ !



Στάθης Κεραμιδάς
2 ώρ. ·

ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΧΑΒΟΥΖΑ
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ !
Ανοικτά του Ιονίου θα κάνουν αμερικανικές εταιρείες εξορύξεις για φυσικό αέριο, στην Πάτρα θα φέρουν τη σαβούρα τους !
Στο παλιό λιμάνι, στο κέντρο της πόλης, ετοιμάζουν να εγκαταστήσουν Μονάδα Επεξεργασίας Υλικών από τις εξορύξεις.
Δηλαδή, εκεί που μας λένε ότι θα ΄΄δένουν΄΄ τα κρουαζιερόπλοια και δίπλα θα λειτουργεί μαρίνα μεγάλων σκαφών, αυτοί θα στήσουν εκεί ένα εργοτάξιο, ώστε με την πρώτη ματιά, οι τουρίστες να βλέπουν τη λάσπη τους !
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και οφείλουν άπαντες να αντιδράσουν.
Να πάρουν θέση τα πολιτικά κόμματα, όλοι οι βουλευτές καθώς και οι φορείς.
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τη δημοτική αρχή που θεωρεί απαράδεκτες τις συγκεκριμένες αποφάσεις.

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Με την προκλητική απόφαση, του ΤΑΙΠΕΔ (δανειστές) και του ΟΛΠΑ, να εγκαταστήσουν Μονάδα Επεξεργασίας Υλικών από τις εξορύξεις, δηλαδή λάσπη και ένα ολόκληρο εργοτάξιο, στον Βόρειο Παλαιό Λιμένα, στην αυλή του σπιτιού μας, αποδεικνύουν τι εννοούν αξιοποίηση και ανάπτυξη της πόλης μας.
      Ενημερώνουμε για μια ακόμα φορά τους δανειστές και τους πρόθυμους υπηρέτες τους, ότι ο πατραϊκός λαός θα υπερασπιστεί της αυλή του, τον χώρο αναψυχής, αθλητισμού και ξεκούρασης που προβλέπεται στην μελέτη του Δήμου για το παραλιακό μέτωπο.
Κάτι που έχουμε επικυρώσει με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 25/1/25.
     Τονίζουμε ξανά και προειδοποιούμε, όλους τους «επενδυτές», που για τα συμφέροντά τους δεν λογαριάζουν τα όνειρα και τις προσδοκίες μιας ολόκληρης πόλης, ότι οι ενέργειες τους και οι εγκαταστάσεις τους στον πολύτιμο αυτό χώρο, αποτελεί εχθρική ενέργεια εις βάρος του πατραϊκού λαού και θα τύχει της αντίστοιχης απάντησης.
      Γελιούνται όσοι νομίζουν ότι ο Δήμος μας είναι «ξέφραγο αμπέλι», για να ασχημονούν πάνω του. Ο Πατραϊκός λαός έχει τη δύναμη να τους χαλάσει τα σχέδια.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025

Σωπάτε όλοι εσείς, ιερωμένοι, πολιτικοί, ταγοί πολιτισμού..#Μιχάλη_Σφακιανάκη

Viva La Revolucion: Σωπάτε όλοι εσείς, ιερωμένοι, πολιτικοί, ταγοί πολ...:
 Ελενη Μαρκακη 20 ώρ. · 
'Ενα εξαιρετικό κείμενο του αγαπημένου φίλου και εκλεκτού νομικού Μιχάλη Σφακιανάκη για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στην Κρήτη:


"Κεδιά*, γιατί είστε υπεύθυνοι! Όλοι!!! "
(...)
Με ποικίλα βουβά συναισθήματα παρακολουθούμε τις ειδήσεις να καταγράφουν το είναι μας.
Με φρίκη αντιμετωπίζουμε πια τα αποτελέσματα της καθημερινά πιο επικίνδυνης κυρίαρχης πολιτικής.
Στημένες αναλύσεις επί αναλύσεων βουίζουν γύρω μας, συνήθως από δήθεν ειδικούς και γνώστες, στην ουσία δε άσχετους, αγράμματους και ενδιαφερόμενους μόνον είτε για το εφήμερο, είτε για την αποκλειστική δική τους προβολή.
Σωπάτε πια!
Σωπάτε όλοι εσείς, ιερωμένοι, πολιτικοί, ταγοί πολιτισμού κ.λπ. που τώρα θα αναλάβετε πάλι πρωτοβουλίες επί παντός επιστητού και κακώς κειμένου!
Σωπάτε όλοι εσείς, που σπουδάξατε την Κρήτη στα σίριαλ κι έχετε και να πείτε!
Σωπάτε όλοι εσείς, που διδάξατε, με το παράδειγμά σας, την κοινωνία στο κερδοφόρο ραχάτι των ευρωπαϊκών ενισχύσεων, ευνουχίζοντας κάθε ικμάδα, κάθε δημιουργικότητα, κάθε σεμνή προσφορά στο σύνολο, αν δεν έχει κριτήριο το προσωπικό όφελος και τη μαζική προβολή.
Σωπάτε εσείς, που διαπαιδαγωγήσατε τρεις γενιές στην ξάπλα, στη μαγκιά, σε ουσίες και οινοπνεύματα, στα μαύρα ποκάμισα, στα ζαρωτά στιβανάκια, στ’ αγιοκωστάντινα και στα όπλα, ως κριτήρια δήθεν αντρειάς!
Σωπάτε εσείς, που δείχνετε όποιον δεν είναι σαν τα μούτρα σας, όποιον δουλεύει έντιμα για την επιβίωση κι αγωνίζεται για μια άλλη καλύτερη κοινωνία, ως παράδειγμα προς αποφυγή και άξιο χλευασμού!
Σώπα πια λυπημένε περίγυρε και βουβή κοινωνία, που χρόνια ανεχόσουν κι απέκρυβες την αλήθεια, που τόσα χρόνια ανεχόσουν και κρυφογέλαγες, πανέτοιμη να κάνεις τα ίδια και σήμερα εκπλήττεσαι και λυπάσαι.
Σωπάτε κι εσείς εκφραστές της σύγχρονης δήθεν κρητικής κουλτούρας, που νοσταλγείτε μια Κρήτη της, κατά τα ασήμαντα μέτρα σας, αυθεντικής παράδοσης και αξιών.
Σωπάτε, ή καλύτερα, κεδιά* !!!
Κεδιά*, γιατί είστε υπεύθυνοι! Όλοι!!!
Εσείς που κάνατε την απάτη ιδανικό και μοναδικό μέσο για καλύτερη ζωή, την οικονομική ισχύ απόλυτη αξία και τη μαφία κοινωνική συμπεριφορά.
Κι εσείς που κάνατε την Κρήτη να περιφέρει σαν την ατζιγγάνα* τον χορό και τα τραγούδια της, τη διάλεκτο και τη μαγειρική της, την ιστορία και τη λεβεντιά της στα κανάλια, ρηχή, ασπόνδυλη, κρατικοδίαιτη, ευρωπαία για το τουριστικό κέρδος...
Κι εσείς που κάνατε την γκανιά* μελωδία, τη χοντροδουλειά τέχνη, το αγοραίο δίστιχο μαντινάδα, την ίδια τη βεντέτα κολωνακιώτικη ίντριγκα...
Κι εσείς που θαυμάζετε το κάθε περιφερόμενο σούργελο για την ανερμάτιστη αισθητική του με αναλόγως ανερμάτιστα επιφωνήματα...
Κι εσείς που μοιράζετε πεντοχίλιαρα και δεκαχίλιαρα σε άτομα και συλλόγους για δήθεν πολιτιστικές δραστηριότητες...
Κι εσείς... Κι εσείς... Κι εσείς...
Κι αυτοί που σας αναγνώρισαν το δικαίωμα.
Χιλιάδες εσείς, χιλιάδες εμείς, χιλιάδες αυτοί, σωπάτε!
Σωπάτε, για να ακουστεί, ως προμήνυμα, το ρέκασμα της Ηλέκτρας, που δέσμια του παρόντος της λυσσά! Μισεί και θα κάνει κι άλλους να μισήσουν. Για να κρατήσει το άγος! Για να τραβήξει του μάκρους η έχθρα! Για να σύρουν οι νεκροί κι άλλους νεκρούς στον Άδη!
Ανάθεμά το για εγώ!
Ανάθεμά το, όταν παύει να ’ναι σημείο ταυτότητας και γίνεται σημείο επιβολής!
Ανάθεμά το, όταν σε ξεχωρίζει κι από τα έχνη* κι από τον Θεό!
-------------

* ατζιγγάνα = τσιγγάνα
γκανιά = γκάρισμα
έχνη = ζώα
κεδιά = τσιμουδιά, μόκο, βούλωσ'το
μπλιο = πια
(δημοσιεύτηκε στις 5/11/ στο NEA KRITI)
Στα σχόλια και η συνέντευξη του Μιχάλη Σφακιανάκη στον 9,84 στο Γιώργο Σαχίνη

Ελενη Μαρκακη

Ακούστε την: https://www.youtube.com/watch?v=-7z7m5RuDOQ


YOUTUBE.COM
Μιχάλης Σφακιανάκης : Αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά αίτια με το "σπιράλ θανάτου" στα Βορίζια
Μιχάλης Σφακιανάκης : Αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά αίτια με το "σπιράλ θανάτου" στα Βορίζια
                                                  *******************

Ο νόμος της μαφίας στην Κρήτη. Δημοσιογραφική έρευνα της Σεμίνας Διγενή στην ΕΡΤ. 
Τέλη δεκαετίας '90



Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

Οι κομμουνιστές ήταν ο κοινός τους εχθρός, Τότε και Σήμερα.. #Γιώργος_Μαργαρίτης

«Νέοι πόλεμοι προετοιμάζονται - Τελειώνουν μόνο με την κοινωνική ανατροπή»


(...) Οι κομμουνιστές που εκτελέστηκαν στην Κατοχή ήταν δεσμώτες της αστικής τάξης. 
Δεν είχε κανέναν ενδοιασμό, κανένα πρόβλημα η τελευταία να τους παραδώσει στον κατακτητή, δεν θεώρησε τον θάνατό τους έγκλημα, κανείς υπουργός, κανείς αξιωματούχος της κυβέρνησης ή του κρατικού μηχανισμού δεν διαμαρτυρήθηκε, δεν παραιτήθηκε, δεν κατήγγειλε τις εκτελέσεις. Ηταν γι' αυτούς κάτι το φυσικό. Επικροτούσαν μάλιστα.
 Τα Τάγματα Ασφαλείας, όταν αργότερα απόκτησαν το δικαίωμα σε εκτελέσεις, ανταγωνίστηκαν επάξια τον κατακτητή σε αυτό το πεδίο. 
Οι δε αστοί παράγοντες της εξόριστης κυβέρνησης πρόσθεσαν το δικό τους μίσος: 
Για ληστές μίλησαν, για τρομοκράτες, για εγκληματίες. Το ίδιο όπως οι σημερινοί αναθεωρητές της Ιστορίας, αριστεροί - τρομάρα μας - και δεξιοί.

Νέοι πόλεμοι προετοιμάζονται...
Σε αυτούς η αστική τάξη θα παίξει πάλι την ελευθερία της πατρίδας μας και του λαού της στα χαρτιά. Θα υπηρετήσει τον έναν ή τον άλλο ισχυρό. 
Θα δημιουργήσει νέους δωσίλογους, νέους δημίους του λαού μας.
 Θα χτυπήσει ανελέητα τους κομμουνιστές όταν αυτοί σταθούν πρόμαχοι της πατρίδας μας και του λαού μας.

Αυτά τα πράγματα είναι σταθερές της Ιστορίας. 

Τελειώνουν μόνο με την κοινωνική, την ταξική ανατροπή. Τελειώνουν μόνο όταν οι εργάτες, οι εργαζόμενοι αναλάβουν τις τύχες της χώρας».

Ολόκληρη η ομιλία του εδώ: https://www.902.gr

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο Γιώργος Μαργαρίτης σημειώνοντας: 
«Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω από τα όσα σήμερα συμβαίνουν πριν μιλήσω για τις τότε ηρωικές εποχές. Ο λόγος είναι απλός. 
Ολοένα και περισσότερο τα όσα σήμερα συμβαίνουν θυμίζουν, μοιάζουν με τη φοβερή δεκαετία του 1930, τότε που ο καπιταλισμός προετοίμαζε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο -μέσα σε τριάντα μόλις χρόνια. Προχθές κιόλας σε συνέδριο που οργάνωσε η εφημερίδα "Ναυτεμπορική" με γενικό τίτλο "Όραμα", ο γνωστός βιομήχανος Ευάγγελος Μυτιληναίος προσδιόρισε με ακρίβεια το είδος του οράματος που οδηγεί σήμερα την άρχουσα τάξη - στη χώρα μας όπως και παντού αλλού: "Αυτή τη στιγμή την στιγμή μιλούν τα όπλα και όχι ο Μπαχ και ο Μπετόβεν". Φυσικά οι εταιρείες του κου Μυτιληναίου ασχολούνται με παραγωγή μετάλλων τα οποία μέταλλα γίνονται όπλα και τα οποία όπλα πληρώνονται αδρά από τους λαούς για να έχουν την τιμή οι τελευταίοι να σκοτωθούν στα πεδία των μαχών όπου θα "διακριθούν" τα εν λόγω όπλα. Όλοι οι παριστάμενοι, οικονομικά, πολιτικά, ιδεολογικά στελέχη της αστικής τάξης, επικρότησαν και χειροκρότησαν με ενθουσιασμό τις εφιαλτικές ετούτες διακηρύξεις.

Ταυτόχρονα, όμως, γίνεται πολύς λόγος για ενότητα τον τελευταίο καιρό. Η αστική τάξη έσπευσε μάλιστα να μας κάνει φροντιστήριο με αφορμή τον Άγνωστο Στρατιώτη στην Αθήνα. Μας μίλησε για "εθνικά μνημεία" και για "εθνικά σύμβολα". Αυτά που ενώνουν τους Έλληνες διαχρονικά και διαταξικά.

Ο Άγνωστος Στρατιώτης Μνημείο Ενότητας - Εθνικής Ενότητας; Στο εθνικό μας μνημείο όμως η Αντίσταση δεν υπάρχει. "Κρήτη, Ελ Αλαμέιν, Ρίμινι" είναι οι αναφορές για την περίοδο της Κατοχής.

- Κρήτη όπου ο Λαός της ξεσηκώθηκε μόνος του να υπερασπίσει το νησί του. Βασιλιάς και αστική κυβέρνηση (με τραπεζίτες επικεφαλής) μόλις άρχισε η μάχη, απλά δραπέτευσαν...

- Ελ Αλαμέιν όπου οι Έλληνες φαντάροι "άνοιξαν" τα ναρκοπέδια να περάσουν τα άρματα. Σε ανταμοιβή μερικούς μήνες αργότερα τους έκλεισαν στα "σύρματα" στη Μέση Ανατολή, όπως τους αιχμαλώτους του εχθρού.

- Ρίμινι όπου ο Τσώρτσιλ παρήγγειλε προσωπικά να "ματωθεί" (to be blooded) η Ορεινή Ταξιαρχία, έτσι ώστε να μεταφερθεί με δάφνες ήρωα στην Ελλάδα για να πολεμήσει τον ελληνικό λαό. Αυτά μνημονεύονται. Και ΜΟΝΟ αυτά.

Η Αμφιλοχία δεν αναφέρεται, η Άμφισσα δεν αναφέρεται, ο Φαρδύκαμπος δε αναφέρεται, η Χώρα Μεσσηνίας δεν αναφέρεται, οι Καρούτες δεν αναφέρονται, το ‘51 δεν αναφέρεται, οι αμέτρητες μάχες του ΕΛΑΣ δεν αναφέρονται. Και όμως ο ΕΛΑΣ μάτωσε πολύ περισσότερο τον κατακτητή από ό,τι όλες οι δυνάμεις "του εξωτερικού". Και είχε χιλιάδες νεκρούς στις γραμμές του πολεμώντας για μια Ελεύθερη Ελλάδα. Οι 116 νεκροί της μάχης του Ρίμινι βρήκαν τη θέση τους στον Άγνωστο. Οι χιλιάδες νεκροί στις γραμμές του ΕΛΑΣ απουσιάζουν.

Παραξενεύει η αστική τάξη όταν μιλά για ενότητα. Για "εθνική ενότητα". 
Αιφνιδιάζει για πολλούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι η ίδια, η πολιτική της, η ιδεολογία της στηρίζονται πάνω στην κατάργηση αυτής και όποιας άλλης "ενότητας". 
Την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο δοξολογούν - δεν είναι πολύ "ενωτικό" αυτό. 
     Πρόσφατα, ενδεικτικά και μόνο, ανακοινώθηκαν με χρηματιστηριακή υπερηφάνεια τα ποσά που μοίρασε η γνωστή εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Ενέργεια, Κατασκευές κλπ.) στους μετόχους τους. Οι βασικοί δύο από αυτούς -ένας Ολλανδός και ο γνωστός Γιάννης Βαρδινογιάννης- μοιράστηκαν το ποσό των 475,5 εκατομμυρίων ευρώ (για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης αντιστοιχούν σε 4,4 τόνους καθαρού χρυσού). Δεν πρόκειται για τη μόνη πηγή εσόδων αυτών των καπιταλιστών.
Με το βασικό μεροκάματο του εργάτη να βρίσκεται στα 37,7 ευρώ -μεικτά- για να αποκτήσει ο εργαζόμενος το παραπάνω ποσό χρειάζεται να δουλεύει 360 ημέρες τον χρόνο για 1.702 χρόνια (να κάνει δηλαδή 12.612.000 ημέρες εργασίας των οκτώ, των δέκα ή των δεκατριών ωρών).

Πώς να χωρέσουν σε όποια "εθνική ενότητα" ετούτα τα ολότελα ανόμοια μεγέθη; Για τον εργάτη, τον μεροκαματιάρη, τον μισθωτό, τον συνταξιούχο, έρχεται το αστικό κράτος να μαζέψει ό,τι περισσεύει και ό,τι δεν περισσεύει. Φορολογία λέγεται, εισφορές, ΦΠΑ για τα είδη άμεσης ανάγκης και ό,τι άλλο. Για τον βιομήχανο, τον επενδυτή, τον εφοπλιστή δεν υπάρχει φόρος -του ανήκει το κράτος. Είδατε ποτέ φορολογική δήλωση των πολύ γνωστών καπιταλιστών; Ο πλούτος τους είναι ορατός στον καθένα - μόνο το αστικό κράτος δεν τον βλέπει.

Στις 28 Οκτωβρίου η Ελλάδα δέχτηκε την επίθεση του ιταλικού φασισμού και μπήκε στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. 
Ο Μεταξάς του οποίου το ΟΧΙ -που δεν λέχθηκε ποτέ- διαφημίζει η αστική τάξη, ως "δοτός" δικτάτορας έκανε αυτό που ο κηδεμόνας του βασιλιάς Γεώργιος ο Β’ και ο κηδεμόνας του κηδεμόνα, η Μεγάλη Βρετανία, τον υποχρέωναν να κάνει.
 "Εθνική Ενότητα" για την υπεράσπιση της πατρίδας; 
Οι κομμουνιστές κρατούμενοι ζήτησαν να πάνε στο μέτωπο , παρέμειναν στη φυλακή. Οι υποχρεωτικά "αποστρατευθέντες" των κινημάτων -αστικών παρ' όλα αυτά- του 1935 (για τους μισούς Έλληνες αξιωματικούς μιλάμε) παρέμειναν εκτός στρατεύματος. 
Το καθεστώς θέλησε να κάνει τον πόλεμο με τα δικά του μέτρα. Η γενική κινητοποίηση του ελληνικού λαού απέτρεψε αυτή την εξέλιξη και το καθεστώς τον εκδικήθηκε -απέτρεψε τη δυνατότητα ολοκληρωτικής νίκης- χάρη στη φοβική και ασυνάρτητη "στρατηγική" του παλατιού και του Παπάγου.

Το Απρίλιο του 1941 ήρθε η γερμανική εισβολή. Ο νικηφόρος ελληνικός στρατός "ξεχάστηκε" στο μέτωπο. Άρχισε να υποχωρεί μόνο όταν οι Γερμανοί πλησίαζαν στο Μέτσοβο. 
Η αστική τάξη στην Αθήνα έκανε επιλογές: 
Προτιμούσε να αιχμαλωτιστεί ο ελληνικός στρατός από τους Γερμανούς παρά από τους Ιταλούς και, κυρίως, ήθελε να δείξει "καθαρό πρόσωπο" στους Άγγλους. Ήταν έτοιμη να θυσιάσει τους Έλληνες στρατιώτες για να μπορέσουν Βρετανοί, Αυστραλοί και Νεοζηλανδοί να φύγουν ανενόχλητοι για την Αίγυπτο. Με λίγα λόγια τους Έλληνες φαντάρους τους έπαιξε στα χαρτιά, στα χαρτιά των δικών της σχέσεων και συμφερόντων.

Στην ήττα και στην Κατοχή πρώτη μέριμνα της αστικής τάξης ήταν η διατήρηση και η εξασφάλιση της κοινωνικής εξουσία της. 
Από τη σκοπιά αυτή δεν ήταν καθόλου παράξενο ότι η σύσσωμη η ηγεσία του ελληνικού στρατού -με μία-δύο εξαιρέσεις- δέχτηκαν πρόθυμα να μετατραπούν σε κατοχική κυβέρνηση και να δηλώσουν πίστη και αφοσίωση στη Νέα Ευρώπη του ναζισμού. Άλλαξαν μάλιστα και το καθεστώς σε αυτή την κατεύθυνση - δημιούργησαν την Ελληνική Πολιτεία, ναζιστικού τύπου καθεστώς. Ήταν οι ίδιοι στρατηγοί που λίγες ημέρες νωρίτερα συνεργάζονταν στενά με τους Άγγλους…

Για την περίπτωση ήττας του Άξονα υπήρχε μια άλλη διασφάλιση της αστικής τάξης. 
Ο βασιλιάς, τα ανάκτορα και η κυβέρνηση, που πάλι διόρισε ο Γεώργιος ο Β', έφυγαν με τους Βρετανούς. Δεν έφυγαν άτακτα, έφυγαν οργανωμένα. Φρόντισαν μάλιστα να διευκολύνουν το νέο καθεστώς που θα έπαιρνε τη θέση τους στην Αθήνα. Άφησαν στη θέση τους την Αστυνομία, τη Χωροφυλακή, την αντικομμουνιστική Ειδική Ασφάλεια, τον κρατικό μηχανισμό. 
Με μεγάλη προσοχή παρέδωσαν τους κρατούμενους κομμουνιστές στους Γερμανούς. Άξονας, Σύμμαχοι. Κυβέρνηση Γεωργίου, κυβέρνηση Τσολάκογλου, ιθύνοντες και παράγοντες της αστικής τάξης, σε αυτό το κεφάλαιο βρέθηκαν απόλυτα σύμφωνοι και -παρά τις μεταξύ τους διαφορές- συνεργάστηκαν άψογα στην διαχείρισή του: Οι κομμουνιστές ήταν ο κοινός τους εχθρός, ο κοινός τους κίνδυνος και η πρώτη τους προτεραιότητα. Τα υπόλοιπα μπορούσαν να ρυθμιστούν - τι Βρετανοί, τι Γερμανοί, τι Ιταλοί, τι Βούλγαροι. Οι δουλειές να πηγαίνουν καλά και τα κέρδη να αυγαταίνουν.

Η δε φυγή βασιλιά και Παλατιού ήταν ενδεικτική των προτεραιοτήτων. 
Φυσικά εξασφαλίστηκε όλη η βασιλική οικογένεια μαζί με το προσωπικό των ανακτόρων, τους αυλικούς, τις "κυρίες επί των τιμών" μαζί με τα πολυτιμότερα των επίπλων και πλήθος αποσκευών. 
Δεύτερο φορτώθηκε και μεταφέρθηκε όλος ο χρυσός των θησαυροφυλακίων της Τράπεζας της Ελλάδας και όσα χαρτονομίσματα -ελληνικά ή σε ξένο συνάλλαγμα- μπόρεσαν να συγκεντρωθούν. 
Τρίτο θωρακίστηκε ο κρατικός μηχανισμός -όχι απέναντι στους κατακτητές- απέναντι στους κομμουνιστές. 
Ο στρατηγός Παναγιώτης Σπηλιωτόπουλος, διοικητής της ΧVης Μεραρχίας που στασίασε για να μην αιχμαλωτιστεί από τους Γερμανούς, τοποθετήθηκε διοικητής της Χωροφυλακής -που θα έμενε πίσω- με ρητές εντολές για κατάπνιξη κάθε κομμουνιστικής δράσης.
 Στην Αστυνομία, παρά τις ιταλικές αντιρρήσεις, τοποθετήθηκε λίγο αργότερα ο περίφημος Άγγελος Έβερτ. 
Διάσημες ήταν οι διαταγές και οι ανακοινώσεις των δύο επικεφαλής των ενόπλων σχηματισμών του αστικού κράτους πριν την εμφάνιση των Ταγμάτων Ασφαλείας.
 Νουθετούσαν τους αστυνομικούς και τους χωροφύλακες να κρατήσουν ψηλά την τιμή των ελληνικών σωμάτων ασφαλείας συλλαμβάνοντας κομμουνιστές - εάν τους συλλάβουν Ιταλοί ή Γερμανοί έλεγαν, θα πληγεί το κύρος και η αξιοπρέπεια των ελληνικών Σωμάτων Ασφαλείας!

(Να σημειώσουμε ότι και για τα δύο αυτά πρόσωπα η Βικιπαίδεια ισχυρίζεται ότι έδρασαν για λογαριασμό και της εξόριστης κυβέρνησης των Γεωργίου και του Τσουδερού - για άλλους λόγους το κάνει, δεν είναι όμως λάθος, θα μπορούσε να το κάνει πιο σαφές, "έδρασαν για λογαριασμό της αστικής τάξης"). Να σημειώσουμε επίσης ότι, μετά την Απελευθέρωση, τον Δεκέμβριο του 1944 ο Άγγελος Έβερτ ήταν πάντοτε αρχηγός της Αστυνομίας και ο Παναγιώτης Σπηλιωτόπουλος στρατιωτικός διοικητής Αττικής…

Μιλάμε για εκτελέσεις, για αντίποινα των κατοχικών δυνάμεων. Η "πρώτη ύλη" των εκτελέσεων αυτών ήταν οι "καταραμένοι" του προγενέστερου ελληνικού αστικού καθεστώτος – οι κρατούμενοι και οι εξόριστοι κομμουνιστές. 
Στο στόχαστρο της αστικής τάξης από το Ιδιώνυμο του Βενιζέλου στα 1929, επαυξημένου και συμπληρωμένου από όλες τις μεταγενέστερες κυβερνήσεις - βενιζελικές, αντιβενιζελικές, δημοκρατικές ή βασιλικές, δικτατορικές ή κοινοβουλευτικές- ως προς τον αντικομμουνισμό ελάχιστες οι μεταξύ τους διαφορές.

Έτσι επιγραμματικά, με λίγα λόγια, φτάσαμε στην εκτέλεση των κομμουνιστών εξόριστων του καθεστώτος Μεταξά στην Ανάφη στη Θεσσαλονίκη του 1942 και του 1943. 
Γίνεται πολύς λόγος στις μέρες μας για δοσίλογους, για συνεργάτες των κατακτητών στην Κατοχή. Μερικοί μάλιστα θεωρούν ότι αυτή ήταν η "κανονικότητα" της σκοτεινής αυτής περιόδου προσβάλλοντας την Αντίσταση και τους αγώνες του Λαού μας. 
Η δε κατηγορία που προσάπτεται στους δοσίλογους, είναι ηθική, δεν είναι πολιτική και σίγουρα δεν είναι ταξική. Κάποιοι θαμπώθηκαν από εξουσία και πλούτη και δέχτηκαν να υπηρετήσουν τον εχθρό και κατακτητή της πατρίδας. Αυτοί οι κάποιοι δεν είχαν σχέση με το παρελθόν, αν και συχνά τους αποδίδεται η κακοδαιμονία της Ελλάδας στους μετέπειτα καιρούς. Προσδιορίζοντας την προδοσία σε άτομα, εγκαλώντας τα με βάση την προσωπική τους ευθύνη αποσείονται οι κατηγορίες από την αστική τάξη της χώρας, από το καπιταλιστικό σύστημα το οποίο γεννά και τροφοδοτεί αυτές τις καταστάσεις.

Οι κομμουνιστές που εκτελέστηκαν στην Κατοχή ήταν δεσμώτες της αστικής τάξης. 
Δεν είχε κανέναν ενδοιασμό, κανένα πρόβλημα η τελευταία να τους παραδώσει στην κατακτητή, δεν θεώρησε τον θάνατό τους έγκλημα, κανείς υπουργός, κανείς αξιωματούχος της κυβέρνησης ή του κρατικού μηχανισμού δεν διαμαρτυρήθηκε, δεν παραιτήθηκε, δεν κατήγγειλε τις εκτελέσεις. 
Ήταν γι' αυτούς κάτι το φυσικό. Επικροτούσαν μάλιστα.
 Τα Τάγματα Ασφαλείας, όταν αργότερα απέκτησαν το δικαίωμα σε εκτελέσεις, ανταγωνίστηκαν επάξια τον κατακτητή σε αυτό το πεδίο. Οι δε αστοί παράγοντες της εξόριστης κυβέρνησης πρόσθεσαν το δικό τους μίσος: Για ληστές μίλησαν, για τρομοκράτες, για εγκληματίες. Το ίδιο όπως σημερινοί αναθεωρητές της ιστορίας, αριστεροί -τρομάρα μας- και δεξιοί.

Νέοι πόλεμοι προετοιμάζονται. 
Σε αυτούς η αστική τάξη θα παίξει πάλι την ελευθερία της πατρίδας μας και του λαού της στα χαρτιά. Θα υπηρετήσει τον έναν ή τον άλλο ισχυρό. 
Θα δημιουργήσει νέους δοσίλογους, νέους δημίους του λαού μας. 
Θα χτυπήσει ανελέητα τους κομμουνιστές όταν αυτοί σταθούν πρόμαχοι της πατρίδας μας και του λαού μας.

Αυτά τα πράγματα είναι σταθερές της ιστορίας. 
Τελειώνουν μόνο με την κοινωνική, την ταξική ανατροπή. Τελειώνουν μόνο όταν οι εργάτες, οι εργαζόμενοι αναλάβουν τις τύχες της χώρας».


ΟΛΟΙ -πλην λακεδαιμονίων- ΣΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ΝΑΤΟ

Για να ξαναθυμηθούμε Τι γράφαμε το 2018
ΟΛΟΙ -πλην λακεδαιμονίων- ΣΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ΝΑΤΟ: Viva La Revolucion

ΝΑΤΟική ομοφωνία

Φωτό αρχείου
Είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα «γεφυρώνονται» οι διαφορές ανάμεσα στην κυβέρνηση και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, 
όταν η κουβέντα πηγαίνει στα στρατηγικά προτάγματα της αστικής τάξης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εμπλοκή της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, μπροστά στην οποία όλα τα αστικά κόμματα «ξεχνάνε» τους καβγάδες για τα σκάνδαλα και τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές.
Μάλιστα, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιδεικνύουν αυτήν τη συμφωνία τους με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο. 
Αυτό έκανε τις προάλλες στη Βουλή ο πρωθυπουργός, όταν για να «καθησυχάσει» τον Κυρ. Μητσοτάκη αναφορικά με τις σχέσεις Ελλάδας - ΝΑΤΟ, του συνέστησε να ρωτήσει τον πρέσβη των ΗΠΑ, που διατηρεί άριστες σχέσεις τόσο με την κυβέρνηση όσο και με τη ΝΔ, ενώ συναντά συχνά και στελέχη των άλλων κομμάτων.
Αυτό έκανε όμως και ο Κυρ. Μητσοτάκης, δηλώνοντας από τις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται, ότι 
«η Ελλάδα είναι φερέγγυος, σοβαρός, αξιόπιστος και σταθερός σύμμαχος των ΗΠΑ και αυτό δεν θα αλλάξει. Πρέπει να πω ότι αυτή είναι μια πολιτική που υπηρέτησε και η σημερινή κυβέρνηση (...) σήμερα αναγνωρίζεται από σχεδόν όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων στην Ελλάδα η σημασία της ιδιαίτερης σχέσης μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ».
Αυτό που ενώνει τα αστικά κόμματα είναι ο στόχος της καπιταλιστικής ανάκαμψης, που συνδέεται και με τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της Ελλάδας στην περιοχή. 
Αυτόν το στόχο υπηρετούν αφενός η στήριξη σε επιχειρηματικά επενδυτικά σχέδια μονοπωλιακών ομιλών (σε Ενέργεια, μεταφορές, υποδομές κ.α.) και αφετέρου η ενεργός εμπλοκή σε στρατιωτικά σχέδια των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ. Υπερθεματίζοντας για την πολιτική της κυβέρνησης, ο Κυρ. Μητσοτάκης καλούσε από τις ΗΠΑ «να εκμεταλλευτούμε τις νέες γεωπολιτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να αντιμετωπίσουμε τις γεωπολιτικές προκλήσεις της περιοχής μας».
Γι' αυτό άλλωστε δεν ακούστηκε ούτε «κιχ» από τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης για τη συμφωνία ΗΠΑ - Ελλάδας τον περασμένο Οκτώβρη. 
Γι' αυτό όλοι παρακολουθούν με ικανοποίηση τις νέες βάσεις που στήνουν οι Αμερικανοί, τα ελληνικά πλοία που συνοδεύουν αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ και πάει λέγοντας.
Την ίδια ώρα, βέβαια, δεν ακούγεται κουβέντα και για την προκλητική στάση «Πόντιου Πιλάτου» που κρατάει το ΝΑΤΟ απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα σε Αιγαίο και Κύπρο. 
Είναι αποκαλυπτικό το γεγονός ότι δύο υπουργοί της κυβέρνησης χαρακτήρισαν αυτήν τη στάση αναμενόμενη, «καλή» και «ισορροπημένη», «ξεπλένοντας» τον επικίνδυνο ρόλο της ιμπεριαλιστικής συμμαχίας, την οποία παρουσιάζουν προκλητικά ως παράγοντα σταθερότητας και ειρήνης στην περιοχή.
Τα στρατηγικά προτάγματα της αστικής τάξης στοιχίζουν όλα τα κόμματα στην ίδια γραμμή και απ' αυτό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει η φασιστική «Χρυσή Αυγή». 
Πρόσφατη είναι η τοποθέτηση του χρυσαυγίτη ευρωβουλευτή Λ. Φουντούλη στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου εξυμνώντας τον Τραμπ έφτασε στο σημείο να περηφανευτεί που η Ελλάδα πιάνει το 2% των δαπανών για στρατιωτικούς εξοπλισμούς στην υπηρεσία του ΝΑΤΟ και «μάλωσε» τις άλλες χώρες της ΕΕ που δεν τηρούν αυτήν την υποχρέωση απέναντι στην ιμπεριαλιστική συμμαχία.
Την ώρα που όλα τα αστικά κόμματα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένα με τα επικίνδυνα ιμπεριαλιστικά σχέδια, το ΚΚΕ πρωτοστατεί για να αποκαλυφθούν οι κίνδυνοι, να αναδειχθούν οι πραγματικές αιτίες και οι ευθύνες για τις επικίνδυνες εξελίξεις στην περιοχή μας. Να οργανωθεί η πάλη των εργαζομένων και του λαού απέναντι στα σχέδια ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, στον ανταγωνισμό τους με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Ο λαός έχει την πείρα να δει ότι το ΝΑΤΟ δεν έχει μόνο δολοφονικό παρελθόν, αλλά κυρίως βρώμικο παρόν και μέλλον. 
Οτι οι αντιθέσεις ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα, με υπόβαθρο τα ανταγωνιστικά συμφέροντα και τους σχεδιασμούς των μονοπωλίων τους, αυξάνει επικίνδυνα την ένταση σε όλο το τόξο από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, μέχρι τη Μέση Ανατολή, την Ανατολική Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική
Απ' αυτήν τη σκοπιά, κανένας εφησυχασμός και καμιά επανάπαυση δεν επιτρέπονται.

Το άρθρο αυτό αναδημοσιεύεται από την στήλη «Η Άποψή μας» του Ριζοσπάστη της Παρασκευής 16 Μάρτη 2018.
***

Προωθούν επικίνδυνα σχέδια

(Πηγή: ΓΕΝ)
(Πηγή: ΓΕΝ)

Οι εξελίξεις στην περιοχή είναι άλλη μια επιβεβαίωση ότι οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα ισχυρά ιμπεριαλιστικά κέντρα και η εμπλοκή της Ελλάδας είναι «κίνδυνος - θάνατος» για το λαό. 
Η ελληνική αστική τάξη επιδιώκει τη «γεωπολιτική αναβάθμιση», με ανάδειξη της χώρας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο. 
Αυτό προϋποθέτει επικράτηση και επιτάχυνση των σχεδιασμών ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ έναντι των ανταγωνιστών τους στην περιοχή (κυρίως της Ρωσίας, αλλά και της Κίνας), και γι' αυτό η κυβέρνηση προωθεί την πιο δραστήρια συμμετοχή της Ελλάδας στα ευρωατλαντικά σχέδια.

Οι επιλογές αυτές, τις οποίες στηρίζουν όλα τα κόμματα του κεφαλαίου, δεν είναι μόνο ασύμβατες με τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα. Δημιουργούν ταυτόχρονα υπόβαθρο για νέους μεγάλους κινδύνους και «περιπέτειες» που απειλούν το λαό, όσο κι αν η κυβέρνηση καλλιεργεί εφησυχασμό, διαφημίζει την «αποτρεπτική» της ικανότητα και εξωραΐζει τους συμμάχους της σε ΝΑΤΟ - ΕΕ.

Και δεν είναι μόνο αυτό: Κυβέρνηση και αστικά επιτελεία αξιοποιούν τις εξελίξεις για να μπλέξουν τη χώρα ακόμα βαθύτερα σε επικίνδυνους ανταγωνισμούς και σχεδιασμούς. 
Για παράδειγμα, τώρα που κλιμακώνεται η ένταση με την Τουρκία, προβάλλεται ως αναγκαίο και αυτονόητο να επιταχυνθεί και να διευρυνθεί η στρατιωτική συνεργασία με τις ΗΠΑ, όπως συμφωνήθηκε στη συνάντηση Τραμπ - Τσίπρα τον περασμένο Οκτώβρη.

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, δημοσιεύματα στον Τύπο ανέφεραν τις προηγούμενες μέρες ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να καθυστερήσει η συμφωνία 1,1 δισ. δολαρίων για τον εκσυγχρονισμό των «F-16», ενώ ταχύτατα προχωράει και η αναβάθμιση των αμερικανοΝΑΤΟικών βάσεων στην Ελλάδα. 
Πρόσφατα γράφαμε για τη βάση των ελικοπτέρων στην Αλεξανδρούπολη και τη στάθμευση των «drones» στη Λάρισα. Τώρα προστίθεται το αμερικανικό ενδιαφέρον για τη Σύρο, όπου ακούγεται ότι οι ΗΠΑ, εκτός από την αγορά του Ναυπηγείου, θέλουν να στήσουν και μια «μικρή Σούδα».
Θυμίζουμε επίσης την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης να συνοδεύονται τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα από ελληνικά πολεμικά πλοία, για να εξοικονομούν οι ΗΠΑ πόρους και μέσα στις αποστολές τους στην Ανατολική Μεσόγειο. 
Προς εφαρμογή αυτής της πρότασης, το υποβρύχιο «Παπανικολής» συνοδεύει ήδη το αεροπλανοφόρο «Ιβο Τζίμα», που συμμετέχει σε ασκήσεις στην Αν. Μεσόγειο και προβάλλεται ως ο «προστάτης» των γεωτρήσεων της αμερικανικής «Exxon» στην κυπριακή ΑΟΖ, έναντι των τουρκικών απειλών.
Στο ίδιο φόντο, ενθαρρύνεται η στενότερη σύνδεση της Ελλάδας με την PESCO, την Κοινή Πολιτική Αμυνας της ΕΕ, που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη στρατιωτικοποίηση και εντονότερη παρουσία της ΕΕ (άρα και της χώρας μας) σε ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και αποστολές. 
Αλλά και εντονότερη πρόσδεση της Ελλάδας στα εξοπλιστικά μονοπώλια της ΕΕ, όπως δείχνει η συζήτηση για την αγορά νέων φρεγατών από τη Γαλλία, με το επιχείρημα ότι θα διασφαλίσουν το «στρατηγικό πλεονέκτημα» της Ελλάδας στο Αιγαίο.

Στα «απόνερα» των εξελίξεων, εντείνεται επίσης η πίεση για να διευθετηθεί το Κυπριακό στους αμέσως επόμενους μήνες, είτε με πλήρη αποδοχή του διχοτομικού σχεδίου είτε με μια ενδιάμεση συμφωνία, που θα ανοίξει το δρόμο της συνεκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων για τα πολυεθνικά μονοπώλια της Ενέργειας. Τη θέση αυτή στηρίζουν τόσο οι ΗΠΑ όσο και η ΕΕ, οι «σύμμαχοι» δηλαδή Ελλάδας και Κύπρου.

Τέλος, δεν περνάει απαρατήρητη η προσπάθεια της κυβέρνησης να καλλιεργήσει κλίμα «εθνικής συναίνεσης» και «συνεννόησης» απέναντι στην επιθετικότητα της Τουρκίας, που συγκαλύπτει τις πραγματικές αιτίες της και αξιοποιείται ευρύτερα, για να προωθείται η αντιλαϊκή πολιτική σε όλα τα μέτωπα.

Αυτό που παρουσιάζει η κυβέρνηση ως απάντηση τάχα στις εξελίξεις, είναι παράγοντας που οξύνει την ένταση στην περιοχή. 
Και αυτό που πλασάρει ως «διέξοδο» από τις κακοτοπιές στις σχέσεις με την Τουρκία, αυξάνει τον κίνδυνο να μπλέξει σε περιπέτειες ο λαός, αν δεν κινηθεί στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, οργανώνοντας την πάλη του ενάντια στους σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και την εμπλοκή της Ελλάδας, ενάντια στο ίδιο το σύστημα της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και των ιμπεριαλιστικών πολέμων.

(Αναδημοσίευση από την στήλη «Η Άποψή μας» του «Ριζοσπάστη» - Τρίτη 13 Μάρτη 2018).

#Μαμντάνι Για τα Φυντάνια της Σοσιαλδημοκρατίας Γράφει: Βαγγέλης Αντωνίου


Βαγγέλης Αντωνίου
2 ώρ. ·
Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους:
Ο Ζόχραν Μαμντάνι, νεοεκλεγείς Δήμαρχος Νέας Υόρκης, ανήκει στο DSA (Δημοκράτες Σοσιαλιστές Αμερικής).
Ένα πολιτικό μόρφωμα-μέτωπο, το οποίο εκτείνεται από τ' "αριστερά", λίγο "αριστερότερα" δηλαδή του Μπέρνι Σάντερς, του κολλητού του Γιάνη μ΄ ένα ν, ως τους "μετριοπαθείς σοσιαλιστές", που όταν μιλάνε για "σοσιαλισμό" αναφέρονται στη Δανία και τη Σουηδία. 
Στους οποίους "μετριοπαθείς" συγκαταλέγεται και ο Μαμντάνι, όπως και η Οκάσιο-Κορτέζ, αλήθεια την ξεχάσατε; κι εκείνο που τους χαρακτηρίζει είναι ότι δεν θέλουν επ' ουδενί να τα χαλάσουν με το Κόμμα των Δημοκρατικών.
 
Ο ίδιος ο Μαμντάνι κατέβηκε στη Ν. Υόρκη ως υποψήφιος του Κόμματος των Δημοκρατικών, μ' ένα πρόγραμμα που, ενώ σε "ριζοσπαστισμό" δεν συγκρίνεται με παλαιότερα προγράμματα ακόμη κι αυτής της ψοφοδεούς σοσιαλδημοκρατίας των ΗΠΑ, σήμερα, βεβαίως, με την κρίση του αμερικάνικου καπιταλισμού, την επιθετικότητα της αστικής τάξης και τον αρνητικό ταξικό συσχετισμό στις ΗΠΑ και όχι μόνο, η υπόσχεση για ανακούφιση από τα ενοίκια, για παιδικούς σταθμούς και δημοτικά παντοπωλεία μπορεί να φαντάζει έως και εξαιρετικά "ριζοσπαστική".
Αυτός είναι ο Μαμντάνι. 
Το αν επενδύονται πάνω του προσδοκίες των λαϊκών στρωμάτων, που τον ψήφισαν μάλιστα παρά τον υστερικό αντικομμουνισμό που εξαπολύθηκε, είναι μια άλλη συζήτηση. 
Που μπορεί και να δείχνει ότι είναι υπαρκτή μεν η δυνατότητα ριζοσπαστικοποίησης, ανύπαρκτη δε η πιθανότητα αυτή να βρει έκφραση σε σχήματα μη χειραφετημένα τουλάχιστον από το αστικό πολιτικό σύστημα, βασικός πυλώνας του οποίου στις ΗΠΑ είναι οι Δημοκρατικοί. 
Ή του "δημοκρατικού σοσιαλισμού", στον οποίο ομνύουν, για να μην ξεχνιόμαστε, ουκ ολίγοι και στην χώρα μας - ορισμένοι μάλιστα, αφού τον "διακόνησαν" και τον ξεπάτωσαν για τα καλά, σήμερα ξανοίγονται στα πέλαγα του "δημοκρατικού καπιταλισμού".
 
Αν έχουν έτσι τα πράγματα, που έτσι έχουν δηλαδή και δεν χωράει καμιά συζήτηση επ' αυτού, είναι να απορεί κανείς με εκείνους, ορισμένοι εκ των οποίων μάλιστα έχουν και μια κάποια ηλικία, εμπειρία έως και βαριά "θητεία" στα "κινήματα", στην "αριστερά" και πάει λέγοντας, που δεν μπορούν να συγκρατήσουν τον ενθουσιώδη πανηγυρισμό τους κάθε φορά που αναδεικνύεται κάποιος σαν τον Μαμντάνι, για να διαψεύσει στη συνέχεια τις όποιες προσδοκίες ή στην καλύτερη περίπτωση να ξεχαστεί με τον καιρό, μέχρι να ξεφυτρώσει κάποιο άλλο φιντάνι της ίδιας συνομοταξίας που θα τους βγάλει πάλι "στα κάγκελα". 

Αλήθεια ρε παιδιά, δεν βαρεθήκατε τόσα χρόνια να υπηρετείτε το ίδιο κι απαράλλαχτο πολιτικό σχέδιο, για να πηγαίνετε, με μαθηματική ακρίβεια, κάθε μα κάθε φορά στον κουβά; 
Ήμαρτον...



Με τον Γιο του Τζωρτζ Σόρος
Α ρε να είχαμε κι εμείς εδώ έναν Μαμντάνι.
Έναν δήμαρχο να έχει πετάξει έξω τους εργολάβους και τα κοράκια με τις προμήθειες κι ο ίδιος ο Δήμος να είναι αυτάρκης κι αυτόνομος στις υπηρεσίες των λαϊκών αναγκών.
Έναν δήμαρχο να πετάει στα μούτρα τις τάχα μου δήθεν δωρεές από πολυεθνικές για τα καμένα και να μην κάνει τον τόπο του ζητιάνο για να γίνεται το ντεκόρ σε κρυφές διαφημιστικές καμπάνιες.
Έναν δήμαρχο να κατεβάζει τις ταμπέλες με τις διαφημίσεις για τράπεζες από τα σχολεία μας και να ζητά η παιδεία να είναι δωρεάν, για όλους, χωρίς χορηγούς και διαφημίσεις.
Έναν δήμαρχο να στέκεται μπροστά ασπίδα στις μεγάλες καταστροφές του τόπου του να πηγαίνει κόντρα στο κράτος και στην αναλγησία του, αντί να γλείφει τις κυβερνήσεις και να συγκαλύπτει τα εγκλήματά τους για πολιτικές καριέρες κι επιδοτησούλες.
Έναν δήμαρχο που θα φροντίζει οι φοιτητές, οι άνεργοι, οι πιο ευάλωτοι να έχουν δωρεάν εισιτήριο και να χρησιμοποιούν ελεύθερα τα ΜΜΜ.
Έναν δήμαρχο που θα προστατεύει τις θέσεις εργασίας, που θα έχει κοινωνικά παντοπωλεία, ιατρεία, φαρμακεία, οδοντιατρεία, που δε θα αφήσει κανένα σπίτι σε χέρια τραπεζίτη, κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα.
Έναν δήμαρχο να φροντίζει να έχει καταφύγιο για τις κακοποιημένες γυναίκες και χώρους φιλοξενίας για τους αστέγους, ώστε όλοι οι δημότες του να έχουν τουλάχιστον ένα πιάτο φαί κι ένα τούβλο πάνω από το κεφάλι τους.
Έναν δήμαρχο να εκμηδενίσει τα δημοτικά τέλη στους αδύναμους και να πρωταγωνιστεί σε όλους τις κοινωνικούς αγώνες, να χρησιμοποιεί το αξίωμά του για να θωρακίζει τη λαϊκή αντίδραση και τη συμμετοχή στην κινηματική δράση.
«Αλλά που να ξέρει η εδώ Αριστερά από αυτά, πού να βρούμε τέτοιους δημάρχους, εδώ μόνο θεωρία και μιζέρια, εδώ μόνο παρελθοντολαγνεία και σηκωμένο δάκτυλο, ελιτισμός κι αδιαφορία. Για όλα φταίει η Αριστερά. Ακολουθήστε το παράδειγμα των Αμερικάνων να ξυπνήσετε να γίνετε άνθρωποι.»
Θα μου πεις όταν η λέξη «κομμουνιστική» μπροστά από το Αριστερά σου προκαλεί αλλεργίες δε μπορεί να φτάσει η ματιά σου μέχρι τα πεπραγμένα της Πάτρας και χρειάζεσαι τα υποσχόμενα της Νέας Υόρκης.
Τα έχουν αυτά οι αλλεργίες.

                                           **************************************
21/11/2025